رعایت کردن این نکات در موقع مشاجره کردن

رعایت کردن این نکات در موقع مشاجره کردن

چه نکاتی در مشاجره رعایت کنیم؟

معمولا مشاجره و دعوا در زندگی مشترک اتفاق بسیار طبیعی می باشد و معمولا در همه زندگی ها بوجود می آید ولی یک سری نکات را در حین دعوا و مشاجره رعایت کنید.

کسانی که با همسرشان مشاجره می‌کنند، احتمالا سوالات زیادی درباره این موضوع دارند. متخصصان می‌گویند که پیش از هر چیزی باید بدانید که مشاجره کردن در روابط زناشویی یک اتفاق طبیعی است. دو فرد متفاوت، خواسته‌های متفاوتی دارند، صفات شخصیتی‌شان متفاوت است و شیوه‌های برقراری ارتباط آنان نیز با هم فرق می‌کند.

این‌طور نیست که همیشه مساله خیلی حاد و خاصی وجود داشته باشد، چون افراد به‌طور غریزی با طرف مقابل‌شان نزاع می‌کنند تا از موقعیت فردی خودشان دفاع کرده باشند و خودشان را به اثبات برسانند. نکته بعدی این است که نباید از احساسات شدید و عمیق خودتان مثل خشم بترسید.

ما انسان‌ها در مواقعی که احساس کنیم رفتار همسرمان اشتباه یا ناعادلانه است، احساس خشم را تجربه می‌کنیم. هرچقدر مساله مهم‌تر باشد، احساس خشم ما هم بیشتر می‌شود. نکته سوم این است که هیچ روش دقیق و درستی برای مشاجره کردن وجود ندارد، ‌اما یاد گرفتن چند قاعده مشخص می‌تواند به شما کمک کند تا مشاجره غیرمخرّبی را تجربه کنید.

اگر بحث در طول مشاجره کردن به موارد مختلف اختلال در گذشته رسید، باید گذشته را موقتا کنار بگذارید و فعلا فقط به حل‌وفصل مشکلات واقعی و حال حاضر بپردازید. بنابراین همیشه حواس‌تان جمع باشد که روی مشکل فعلی تمرکز کنید، چون هر دو طرف می‌توانند از اتفاق‌های گذشته کمک بگیرند تا موضع خودشان را تقویت کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *