رفع اختلالات خلق و خو با ویتامین B6 موجود در ماهی

رفع اختلالات خلق و خو با ویتامین B6 موجود در ماهی

 

ویتامین B6 از بهترین ویتامین هایی است که در ماهی یافت می شود اگر می خواهید مشکلات روحی خود مانند افسردگی را درمان کنید پیشنهاد می کنیم ماهی بیشتری میل کنید. رژیم غذایی سالم تاثیر زیادی بر رفع اختلالات خلق و خو خواهد گذاشت.

یکی از مطالعات Journal of Epidemiology & Community Health نشان می‌دهد استفاده از ماهی‌های سالمون، ساردین و تن می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی شما را کم‌تر کند. در این مطالعه مشخص شد خانم‌هایی که به‌طور منظم ماهی می‌خورند، ۱۶ درصد خطر ابتلا به افسردگی را کم‌تر می‌کنند، و مردانی که مرتب ماهی می‌خورند با این کار می‌توانند تا ۲۰ درصد خطر افسردگی را کاهش دهند.

البته از آن‌جایی که این مطالعه از نوع مشاهده‌ای بود، محققان نمی‌توانند دقیقا توضیح دهند که چه ارتباطی بین این غذاها و افسردگی وجود دارد؛ اما ایده‌هایی دارند که نشان می‌دهد این تقویت خلق‌وخو چطور اتفاق می‌افتد.اصلی‌ترین دلیل احتمالا وجود اسید چرب امگا ۳ در ماهی است، که می‌تواند سطح دوپامین و سروتونین را در مغز افزایش دهد.

به گفته متخصصان، هر دوی این انتقال‌دهنده‌های عصبی (دوپامین و سروتونین) در افسردگی موثر هستند. ضمن این‌که پروتئین‌ها با کیفیت بالا، ویتامین‌ها و املاح ماهی‌ها می‌توانند اثر محافظتی داشته باشند. البته تحقیقات اخیر نشان می‌دهد کسانی که زیاد ماهی می‌خورند، رژیم غذایی سالم‌تری دارند و بیشتر ورزش می‌کنند، که هر دوی این عوامل باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی می‌شود.

ویتامین B۶ نیز در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر است و این ویتامین به طور گسترده در غذاها وجود دارد که گوشت، غلات به خصوص گندم، سبزی ها و مغزها حاوی این ویتامین هستند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، ویتامین E به علت اثرات آنتی اکسیدانی زیادی که دارد می تواند در درمان و پیشگیری از افسردگی موثر باشد و از آنجایی که این ویتامین توسط گیاهان ساخته می شود، روغن های گیاهی بهترین منابع آن هستند.
این گزارش حاکیست، سطح منیزیم در بدن افراد مبتلا به افسردگی کمتر از افراد سالم است و دریافت منیزیوم در کاهش افسردگی مؤثر است و دانه ها، مغزها، حبوبات، سبزی های برگ سبز تیره منابع خوب این ماده مغذی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.