رفع بوی دهان افراد روزه دار

رفع بوی دهان افراد روزه دار

بوی ناخوشایند دهان برای افراد روزه دار بسیار آزاردهنده است اگر به هنگام خوردن سحری برخی اصول تغذیه ای را در پیش بگیرید می توانید مانع ایجاد این بو در دهانتان شوید. البته برخی عوامل مهم مانند پوسیدگی و عفونت و مشکلات لثه نیز می توانند باعث ایجاد بوی بد دهانتان شوند.

یکی از مشکلاتی که اکثر روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با آن مواجه می‌شوند، بوی ناخوشایند دهان است که گاهی اوقات علاوه بر خود فرد می‌تواند اطرافیان او را نیز آزار دهد. البته این مشکل برای بعضی از افراد فقط به ماه رمضان محدود نمی‌شود و در ماه‌های دیگر سال نیز وجود دارد. از دیدگاه طب جدید، مهم‌ترین علت‌های بوی بد دهان بدین ترتیب هستند:

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، پوسیدگی و عفونت دندان‌ها و لثه‌ها و بیماری‌های گوارشی از جمله ریفلاکس معده به مری، بیماری‌های تنفسی، اختلالات متابولیک داروها و بیماری‌های سیستماتیک و… . در طی روزهای معمولی به دلیل نوشیدن مایعات، بزاق دهان پیوسته تازه می‌شود و بوی بد دهان هم کمتر است.

اما در روزه‌داری به‌دلیل این‌که امکان تازه شدن آب دهان کمتر می‌شود، باقی ماندن غذا در بین دندان‌ها باعث ایجاد بوی بد بیشتری در دهان می‌گردد. از طرف دیگر،‌ در حالت روزه‌داری و گرسنگی طولانی‌مدت پس از گذشت چند ساعت که ذخایر قندی بدن تمام می‌شود، بدن برای تولید انرژی به چربی‌ها روی می‌آورد. در اثر سوختن چربی‌ها، موادی به نام کتون در بدن ساخته می‌شوند که بوی آن‌ها از راه تنفس خارج می‌گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *