رفع تبخال پس از بوتاکس

رفع تبخال پس از بوتاکس

برای پرکردن چین و چروک های روی پوست غالبا از بوتاکس یا فیلر استفاده می شود. پس از انجام تزریق معمولا با تبخال یا کبودی روی پوستتان مواجه خواهید شد که با استفاده از آنتی‌بیوتیک و داروهای ضدتبخال قابل درمان خواهد بود.

فیلرها (پُرکننده) یا ژل‌ها، معمولا برای پر کردن چین و چروک‌های عمیق که با بوتاکس باز نمی‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع پرکننده‌ها مانند ژل یا چربی، می‌توان برای پر کردن خط لبخند، گودی زیر چشم، گونه‌ها یا چانه، کمک گرفت. بروز برخی مشکلات پوستی بعد از تزریق پرکننده‌ها، طبیعی است و به همین جهت،نیاز به مراقبت‌های خاصی پس از چنین تزریق‌هایی وجود خواهد داشت. مراقبت‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم: ممکن است بعد از تزریق فیلر در بعضی نقاط پوست‌تان کبودی‌هایی به وجود بیاید که طبیعی است و خیلی سریع از بین می‌رود. با تزریق توسط کانولا که متُد جدیدی در تزریق فیلرها است،احتمال بروز کبودی و خطرات احتمالی بسیار کم‌تر است. در مورد بعضی فیلرها ممکن است دو یا سه روز تورم به وجود بیاید که آن هم طبیعی است و بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

اگر داروی ضدتبخال برای شما تجویز شده است، مصرف آن برای شما ضرورت دارد و مانع شکل‌گیری تبخال می‌شود. آنتی‌بیوتیک موضعی تجویزشده را نیز به مدت چند روزدر محل‌های ورود سوزن یا کانولا استفاده کنید و تا چند ساعت به صورت خود آب نزنید. توجه داشته باشید که فیلر برخلاف بوتاکس، ترمیم ندارد و اگر نیاز به تزریق مجدد داشته باشید،‌ باید یک بسته جدید فیلر برای شما باز شود. بنابراین تزریق مجدد فیلر، هزینه ماده مصرفی را برای شما به همراه خواهد داشت. از تزریق فیلرها نزد افراد غیر متخصص و غیر پزشک خودداری کنید تا فیلرهای استاندارد و بدون عارضه برای‌تان تزریق شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *