روشی نوین برای بررسی آلزایمر و پارکینسون

روشی نوین برای بررسی آلزایمر و پارکینسون

برخی روش های جدید پزشکی برای تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر و پارکینسون وجود دارد که بهتر است در این بخش با آن ها آشنا شوید، به تازگی محققین از بیوپسی پوست در این زمینه کمک گرفته اند و نتایج جالبی به دست آورده اند. محققان مکزیکی امیدوارند بتوانند این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی و از پیشرفت آن در بدن مبتلایان پیشگیری کنند.

محققان مکزیکی موفق به ابداع روشی شده‌اند که به واسطه آن و با بیوپسی پوست می‌تواند ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را زودهنگام تشخیص دهد. محققان مرکزNational Council of Science and Technology de Mexico در مکزیک موفق به ابداع روشی بسیار ساده برای تشخیص این دو بیماری رو به افزایش شده‌اند.

بر اساس این روش تکه‌ای از پوست بیمار برداشته می‌شود و مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا وجود پروتیینی که در ابتلا به این بیماری‌ها دخیل است در آن شناسایی شود. برای تشخیص کار‌آمد بودن این روش محققان ۶۵ فرد که ۲۰ نفر آنها مبتلا به آلزایمر و ۱۶ نفر مبتلا به پارکینسون و ۱۲ نفر سالم بودند را زیر نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد میزان پروتیین tau در افراد مبتلا به آلزایمر و پارکینسون ۷ برابر حد معمول است و میزان پروتیین آلفا سینوکلیین در افراد مبتلا به پارکینسون ۸ برابر حالت نرمال است. این تحقیق هنوز نیاز به بررسی‌های گسترده‌تر دارد اما تا همین نقطه نیز بسیار امید بخش بوده و می‌تواند کمک کننده باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.