روش تهیه کوفته با گوشت بوقلمون

روش تهیه کوفته با گوشت بوقلمون

غذایی که در این بخش به شما آموزش میدهیم سرشار از پروتئین و آهن است و انتخاب خوبی برای کودکان به شمار می رود اگر می خواهید غذایی متفاوت برای فرزندانتان تهیه کنید با ما همراه باشید.

اگر طرفدار کوفته و غذاهای گوشتی هستید و می‌خواهید، طعم و ظاهری جدید و متفاوت از کوفته‌ها را تجربه کنید، خواندن دستور آشپزی امروز که به طرز تهیه کوفته بوقلمون با سس تاهینی اختصاص دارد را به شما پیشنها می‌کنیم. برای تهیه این غذا برای ۴ نفر به ۴۵۰ گرم گوشت خالص بوقلمون، نصف فنجان پیاز خردشده،نصف فنجان آرد سوخاری، ۵ قاشق غذاخوری گشنیز ساطوری، ۱ قاشق چای‌خوری پودر زیره سبز،‌ نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل مخلوط، سه‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌سوم فنجان ماست کم‌چرب و چکیده، ۲ قاشق غذاخوری سس تاهینی یا سس کنجد و ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا، ابتدا بوقلمون، پیاز، آرد سوخاری، ۴ قاشق از جعفری، نصف قاشق چای‌خوری از زیره، پودر فلفل و نصف نمک را در مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا مایه یکنواختی به دست بیاید. مایه به دست آمده را به اندازه گردو، گرد کنید و به سیخ چوبی بکشید. سیخ‌های چوبی را کف سینی فر که از قبل گرم و چرب کرده‌اید،بگذارید و به مدت ۴ دقیقه حدود ۱۶۵ درجه فارنهایت به آنها حرارت بدهید. حالا، ماست، تاهینی، آبلیمو و باقی نمک، زیره و جعفری را باهم مخلوط کنید. کوفته‌ها را با این سس خوش‌طعم سرو کنید. هر وعده از این غذا حدود ۲۵۵ کیلوکالری انرژی، ۱۲ گرم چربی، ۶۶ میلی‌گرم کلسترول، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۲۶ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ۴۷۴ میلی‌گرم سدیم و ۳۹۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.