روش درمانی جدید برای مشکلات ادراری

روش درمانی جدید برای مشکلات ادراری

به تازگی برای درمان مشکلات ادراری روشی نوین ابداع شده است که می تواند این عارضه را در این افراد درمان کند. مبتلایان به این اختلال ها در نگهداری ادرار خود مشکل دارند و نمی توانند آن را کنترل و مدیریت کنند. راه حل درمانی موثر در این رابطه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

معمولا بیشتر بیماران نورویورولوژیک با مشکلات ادراری و با مشکل زمینه نورولوژیک به پزشکان مراجعه می‌کنند و این گروه به علت ضایعات متعدد و شکایات فراوان، جزو بیماران پیچیده هستند. از جمله بیماری‌هایی که در این زمینه قرار دارند می‌توان به بی اختیاری‌های ادراری، مثانه نوروژنیک، مثانه بیش فعال، ضایعات نخاعی که همراه با مشکل ادراری و مثانه، مشکلات کف لگن و بیماری‌های مادرزادی نخاع اشاره کرد. دکتر مهرداد، دبیر اولین کنفرانس بین المللی نورویورولوژی در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی نورویورولوژی گفت: «در حوزه اورولوژی، با بیماری‌هایی روبرو هستیم که فقط در محدوده کاری ما نیست و مشکلاتی از طرف سیستم عصبی و نورولوژی باعث می‌شود که مثانه بیمار اختلال پیدا کند. مثانه، یکی از اندام‌هایی است که اگر عصب‌های آن حس پر شدن را به مغز انتقال ندهند احساس دفع ادرار و نیاز به آن در فرد به وجود نمی‌آید و مشکل ساز می‌شود. بیماران مبتلا به دیابت، ام‌اس و پارکینسون که ضایعاتی را در عصب‌ها ایجاد می‌کنند دچار مشکل ادراری هم می‌شوند و بعضی اوقات، اولین تظاهر بیماری ام‌اس، احتباس ادراری است

و زمانی که به ما مراجعه می‌کند مشخص می‌شود که فرد، ام‌اس دارد. نورویورولوژی به حل مشکلات چنین بیمارانی می‌پردازد و این ترکیب در مثانه نوروژنیک (مثانه عصبی) ایجاد می‌شود و این یکی از معضلات درمان ماست. تعداد دیگری که مشکلات نورویورولوژی دارند افرادی هستند که به دلیل جراحی کمر، دیسک یا تصادفات و سوانح، نخاع آنها آسیب می‌بیند یا قطع می‌شود و در نتیجه، فرد دچار بی اختیاری یا احتباس ادرار می‌شود. دبیر کنفرانس بین المللی نورویورولوژی خاطرنشان کرد:

بیماران مبتلا به مشکلات بی اختیاری ادراری، مثانه نورولوژیک، مثانه بیش فعال، مشکلات کف لگن، ضایعات نخاعی همراه با مشکل ادراری و بیماری‌های مادرزادی نخاعی با ارتباط و همکاری نزدیک چهار گروه متخصصان اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب، بیماری‌های مغز و اعصاب و فیزیوتراپی، قابل درمان هستند از همین رو در این کنفرانس، متخصصان گردهم آمده تا به راه حل عملی برای درمان این دسته بیماران دست پیدا کنند. در همین راستا، قرار است

در روز پایانی کنفرانس (۲۰ آذرماه) یک روش جراحی جدید به نام «ساکرال نورو مودولاسیون» را در بیمارستان پارس توسط یک گروه پزشکی انجام دهیم. این روش برای فعال کردن دوباره اعصاب اجرا می‌شود که طی آن، یک سوزن در انتهای نخاع، کار گذاشته می‌شود که البته هیچ دردی ندارد و فرد اصلا وجود آن را حس نمی‌کند و سپس با اتصال یک سیم به آن، جریان الکتریسیته را منتقل می‌کند و موجب تحریک مثانه و بازیابی فعالیت آن می‌شود».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *