روش های ابراز علاقه به کودکان با کارهای نسبتا ساده

روش های ابراز علاقه به کودکان با کارهای نسبتا ساده

روش های ابراز علاقه به کودکان

در مطلب زیر روش های ابراز علاقه به کودکان را برای مشا قرار داده ایم این روش ها به مورد میرسد که در زیر برای شما قرار داده شده است این روش ها بسیار آسان و راحت میباشد.

معمولا بیشتر ما آن قدر سرمان با چیزهای مختلف مشغول می شود که یادمان می رود برای چیزهای مهم زندگی مانند ابراز علاقه به فرزندان مان وقت بگذاریم. یکی از استادان روان شناسی دانشگاه هلند در این باره گفته است: حتی اگر شما وقت کافی برای ابراز علاقه به کودک تان ندارید، ما به شما راه های ساده ای را نشان می دهیم که معنی «دوستت دارم» می دهد.
۱ – یادداشت بگذارید

گذاشتن یک نوشته کوتاه در ظرف غذای کودک تان یا کیف مدرسه او، می تواند ایده خوبی باشد. برای کودک بزرگ تر که دوست ندارد هم کلاسی هایش از این که مادرش به او نامه ای داده باخبر شود، می توانید یادداشت را در اتاق خواب او بگذارید.

۲ – زمانی که به او سلام یا با او خداحافظی می کنید، در آغوشش بگیرید

آیا می دانید که گاهی عمل ما انسان ها از کلام مان تاثیرگذارتر است؟ شاید شما این کار را هر روز بدون فکر انجام دهید، یا این که چون والدین تان این رفتار را با شما نمی کردند، شما نیز از انجام آن امتناع می کنید، اما به یاد داشته باشید که همین عمل به ظاهر کوچک، معنی بسیاری برای کودکان دارد.

۳ – با هم شام بخورید

تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در کنار والدین خود شام می خورند نسبت به دیگران از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند و نمره های بهتری در مدرسه می گیرند. زمان شام بهترین موقعیت برای دور هم جمع شدن و صحبت کردن درباره مسائلی است که در طول روز، اتفاق افتاده است. اگر فرصت این کار را برای شام ندارید، حداقل وعده دیگری مانند صبحانه یا حتی عصرانه را در نظر بگیرید.

۴ – به کودکتان بگویید که چرا دوستش دارید

هر روز یکی از خصوصیات خوب کودکتان را به او گوشزد کنید. آیا از این که او به موقع تکالیفش را انجام می دهد، خوشحال هستید؟ یا این که او به خوبی مشکلاتش را با دوستان و خواهر یا برادرش حل می کند؟ این نکات مثبت کوچک را به خاطر بسپارید و هر روز یکی از آنها را بازگو و از کودکتان تشکر کنید.

۵ – با هم بخندید

تاثیر خنده را در زندگی تان از یاد نبرید؛ به عنوان مثال هنگام خوردن صبحانه، برای فرزندتان جوک تعریف کنید یا آخر هفته ها کنار او دراز بکشید و داستان های خنده دار بگویید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.