روش های درمان اختلال اضطرابی

روش های درمان اختلال اضطرابی

اختلال اضطرابی با برخی علائم مهم در مبتلایان پدید می آید این عارضه با استرس و اضطراب شدت پیدا میکند و در بدن مبتلایان پیشرفت میکند در خانم ها با گرگرفتگی خود را نشان میدهد. برای تسکین این عارضه می توانید از راهکارهای مختلفی کمک بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر مردم معمولا واژه‌های «استرس» و «اضطراب» را به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما متخصصان حوزه سلامت روان نگاه متفاوتی به این واژه‌ها دارند. آنان معمولا از اصطلاح «اختلال اضطرابی» برای اشاره کردن به علائم جسمانی ناشی از هیجان‌ها و احساس‌ها، مثل استرس، ترس و نگرانی، استفاده می‌کنند.

تپش شدید قلب و بی‌قراری عصبی، دو مورد از اصلی‌ترین علائم اختلال اضطرابی هستند. با توجه به این حالت‌ها، احساس اضطراب یا مبتلا شدن به اختلال اضطرابی می‌تواند باعث گرگرفتگی در زنان شود. برای مقابله با این وضعیت، یک راه ساده دارید: تنفس عمیق. به نظر متخصصان، شما باید در چنین شرایطی به خودتان یادآوری کنیدکه تنفس عمیق می‌تواند به تسکین اضطراب کمک کند. ورزش کردن، مدیتیشن و یوگا هم فعالیت‌های موثری هستند که اضطراب را تسکین می‌دهند. اگر هیچ کدام از این ترفندها به شما کمکی نکرد، احتمالا به انواع جدی‌تر و سخت‌تر اختلال اضطرابی مبتلا شده‌اید. در این شرایط، حتما به پزشک مراجعه کنید. تقریبا همه بیماری‌های مرتبط با هورمون‌ها یا غدد درون‌ریز،می‌توانند به گرگرفتگی منجر شوند.

مشکلات تیروئیدی (خصوصا کم‌کاری تیروئید)، از مهم‌ترین بیماری‌هایی هستند که باعث گرگرفتگی می‌شوند. البته عفونت‌ها و ویروس‌ها نیز می‌توانند چنین تاثیری داشته باشند. اگر به مشکلات تیروئیدی مبتلا شده باشید، احتمالا نشانه‌های دیگری را هم در کنار گرگرفتگی تجربه می‌کنید. تپش قلب، کاهش وزن غیرعادی، نیاز پیدا کردن مداوم به حمام و احساس خستگی شدید در ساعت‌های خاصی از روز، همگی از علائم مرتبط با کم‌کاری تیروئید هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *