روش های رسیدن به شکم تخت

روش های رسیدن به شکم تخت

رسیدن به شکم تخت به آسانی میسر نخواهد بود اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید بهتر است از برخی حرکت های ورزشی موثر در این زمینه پیروی کنید. برای کاهش تنش و استرس و کاهش چربی های اضافی بدن پیشنهاد می کنیم از ورزش پیلاتس کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید، باید با رژیم غذایی مدیترانه‌ای مخصوص شکم تخت آشنا شوید! این رژیم غذایی که با عنوان Flat Belly Diet شناخته می‌شود، بر اساس رژیم مدیترانه‌ای طراحی شده است، و بر اساس آن باید روزانه ۱۶۰۰ کالری از طریق ۴ وعده غذایی دریافت کنید، و بخش ثابت هر وعده غذایی باید اسیدهای چرب غیراشباع تک‌زنجیره‌ای باشد، و در واقع، باید از غذاهای غنی از فیبر و سرشار از چربی‌های سالم مثل میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.

این رژیم غذایی، منو و دستورالعمل مشخصی را به افراد تحت رژیم ارائه می‌دهد که دیگر مجبور نباشند کالری یا سایز ظرف غذایشان را مدام بررسی کنند. البته این روند ممکن است نقاط منفی هم داشته باشد، و مثلا زمانی که فرد خارج از خانه خودش بخواهد غذا بخورد، نمی‌داند که چه حجمی از غذا برای او کافی است.

در واقع، نقطه منفی این رژیم غذایی، کالری‌های محدود آن است، که ممکن است برای متابولیسم بعضی افراد کافی نباشد. ضمن این‌که این رژیم غذایی می‌تواند در طول ۳۲ روز، تا ۷ کیلوگرم از وزن شما را کم کند؛ به گفته متخصصان، این کاهش وزن زیادی به حساب می‌آید و احتمال دارد که پایدار نباشد..

حرکات ورزشی شکم برای آب کردن شکم و به اصطلاح تخت شدن شکم را می توان در خانه و با کمک لوازم ساده و یا حتی بدن هیچ دستگاهی انجام داد و به مراتب نتیجه ی بهتری گرفت.

اگر  می خواهید این چاقی موضعی را برطرف کنید باید ورزش های مخصوص انجام دهید که شامل حرکات پایین تنه، شکم و عضلات پایینی پشت است. پیلاتس یک تمرین ذهنی و بدنی است که عضلات شما را به خوبی درگیر می کند و می تواند تحرک و انعطاف پذیری تان را هم بیشتر کرده و از سوی دیگر استرس و تنش را از شما دور کند.

اگر نمی توانید حرکات را به تعداد مورد نظر انجام دهید خودتان را نگران نکنید و هرقدر می توانید این حرکات را انجام دهید تا شکل و فرم مورد نظرتان را به دست آورید. حرکت را کامل انجام دهید تا کشش را در بدن تان احساس کنید. زمان لازم را بین حرکات و تنفس های تان در نظر بگیرید. نکته مهم حفظ سرعت ثابت در انجام حرکات و بین آنهاست. برای داشتن ورزشی امن و موثر باید حسابی حواس تان به تنفس تان باشد. وقتی دارید حرکات را انجام می دهید شکم تان را سفت کنید. هر حرکت باید روان و کنترل شده باشد و از حرکات تنشی و سریع پرهیز کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *