روش های نادرست برای تسکین علائم سرماخوردگی

 روش های نادرست برای تسکین علائم سرماخوردگی

داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی می توانند مخاطرا فراوانی برای سلامتی ما دربرداشته باشند هرگز برای تسکین علائم سرماخوردگی از این داروها مصرف نکنید. سعی کنید برای تسکین تب و سردرد خود از روش های درمانی خانگی کمک بگیرید و زیاد از داروهای مختلف صنعتی استفاده نکنید.

بیشتر افراد فکر می‌کنند که مصرف ایبوپروفن یا انواع داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی (NSAIDs) برای کمک به تسکین علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا بی‌ضرر است. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این کار می‌تواند خطر بروز حملات قلبی را افزایش بدهد. گزارشی از این مطالعه در The Journal of Infectious Diseases منتشر شده است.

ایبوپروفن و آسپیرین، دو مورد از رایج‌ترین انواع داروهای NSAIDs هستند که افراد بسیاری از آن‌ها برای تسکین علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و انواع عفونت‌های حاد تنفسی (ARIs) مانند تب و سردرد استفاده می‌کنند. یافته‌های محققان در این مطالعه نشان می‌دهند که استفاده از داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی (NSAIDs) در موارد سرماخوردگی و آنفلوآنزا با افزایش خطر ۱.۵ برابری حملات قلبی مرتبط است. این خطر در صورت مبتلا بودن افراد به عفونت‌های حاد تنفسی (ARIs)، به ۳.۴ برابر بیشتر از دیگران می‌رسد. نکته مهم‌تر این است که اگر در بیمارستان از NSAIDs به‌صورت تزریق داخل وریدی استفاده شود، خطر بروز حملات قلبی به ۷.۲ برابر بیشتر از حالت عادی می‌رسد. محققان به همه پزشکان و بیماران توصیه می‌کنند که در استفاده از داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی (NSAIDs) برای تسکین علائم عفونت‌های حاد تنفسی (ARIs)، جانب احتیاط را رعایت کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.