روش های نوین برای کاهش درد بیماران سرطانی

روش های نوین برای کاهش درد بیماران سرطانی

تحریک الکتریکی عصب از راه پوست نوعی روش درمانی جدید است که برای  تسکین درد های بیماران سرطانی  استفاده می شود. دردهای استخوانی و  درد ناشی از تورم با کمک این روش کاهش خواهد یافت. انسداد عصبی و تزریق‌های نخاعی روشی دیگر برای کمک به کنترل درد بیماران سرطانی می باشد.

داروهای ضدسرطان ممکن است باعث آسیب‌ها و دردهای عصبی شوند که با سوزن‌سوزن شدن یا سوزش همراه هستند، و ممکن است که از داروهای ضدافسردگی و داروهای ضدتشنج برای درمان این حالت‌ها استفاده شود. داروهای استروئیدی می‌توانند برای تسکین درد استخوانی یا درد ناشی از تورم نیز استفاده شوند. داروهای خاصی به‌نام بیس‌فسفونات‌ها می‌توانند به استخوان‌ها کمک کنند تا در برابر سرطان مقاوم‌تر باقی بمانند و به تسکین دردهای استخوانی هم کمک می‌کنند.

گاهی اوقات تسکین دردهای سرطان با چاقوی جراحی، سوزن یا حتی برق امکان‌پذیر می‌شود. پرتودرمانی و جراحی، در همین رده قرار می‌گیرند. در برخی موارد، پرتودرمانی یا جراحی می‌تواند به حل بحران‌های ناشی از درد کمک کند. وقتی که سرطان به استخوان‌ها گسترش پیدا می‌کند، پرتودرمانی می‌تواند برای تسکین درد استخوانی ناشی از سرطان موثر باشد. در برخی موارد هم جراح مغز و اعصاب می‌تواند عصب‌های نزدیک نخاع را قطع کند و درد را کاهش دهد.

انسداد عصبی و تزریق‌های نخاعی، نوع دیگری از روش‌های درمانی هستند. متخصص بیهوشی می‌تواند با استفاده از تزریق داروی بیهوشی موضعی به عصب‌ها، مانع از درد شود. گاهی اوقات این داروهای تزریقی با استروئیدها ترکیب می‌شوند تا تورم را کمتر کنند. داروهای ضددرد می‌توانند مستقیما به مایع نخاعی یا فضایی که در اطراف ستون فقرات وجود دارد، تزریق شوند. تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS) نوع دیگری از روش‌های مقابله با دردهای سرطانی است. این روش درمانی با استفاده از جریان الکتریکی خفیفی انجام می‌شود که از طریق پوست به عصب برخورد می‌کند و حساسیت نسبت به درد را کاهش می‌دهد. البته این روش با سوزن انجام نمی‌شود و جریان الکتریکی آن هم هیچ دردی ایجاد نمی‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.