روش پخت پیتزای ماکارونی با سبزیجات و شیر

روش پخت پیتزای ماکارونی با سبزیجات و شیر

روش پخت پیتزای ماکارونی با سبزیجات

هم پیتزا و هم ماکارونی هر دو غذا مورد علاقه کودکان میباشد بنابراین با میکس این دو غذا روش پخت پیتزای ماکارونی را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید یک غذای عالی و خوشمزه تهیه کنید در زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

روش پخت پیتزای ماکارونی

مواد لازم برای ۲ نفر
سویا: ۲ پیمانه
ماکارونی فرمی یا رشته‌ای: ۵۰۰ گرم
قارچ پخته شده: یک فنجان
روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری
هویج: یک عدد متوسط
ذرت پخته شده: یک‌ پیمانه
نخود فرنگی پخته شده: یک پیمانه
پودرآویشن: به مقدار دلخواه
شیر: یک پیمانه
آرد: یک‌ پیمانه
کره: ۱۰۰ گرم

روش پخت پیتزای ماکارونی

ماکارونی را در ظرف آب جوش بریزید و بگذارید مغز پخت شود سپس آبکشی کنید. اگر از ماکارونی رشته‌ای استفاده‌ می‌کنید باید آن را به تکه‌های کوچک ریز کنید.سویا را در آب ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس آبکشی کنید. سویا را کمی با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود. سویا را در روغن مایع کمی تفت دهید و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه‌کنید. قارچ، ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به سویا اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.کف ظرف مخصوص پخت پیتزا را چرب و ماکارونی را ته ظرف پهن کنید و روی آن سس مخصوص پیتزا بریزید تا ماکارونی چسبندگی پیدا کند. روی ماکارونی را مواد مخلوط شده بریزید و سپس روی مواد را پنیر پیتزا ریخته وروی پنیر هویج رنده‌ شده، را بریزید و در فر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پیتزا طلایی شود.

روش پخت پیتزای ماکارونی

سس مخصوص پیتزا

۱۰۰گرم کره را در ظرفی حرارت ملایم دهید تا رقیق شود یک پیمانه آرد را آرام به آن اضافه کنید و تفت دهید یک پیمانه شیر را هم به آرد و کره اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس یکدست و غلیظ شود.نکته: به جای سس پیتزا، برای چسبندگی ماکارونی می‌توانید از ۲ عدد تخم مرغ استفاده‌کنید ابتدا تخم‌مرغ‌ها را شکسته و خوب هم بزنید تا کاملاً رقیق شود سپس با ماکارونی مخلوط کنید. و در ظرف مخصوص پیتزا بریزید.ذرت که به فارسی بلال نامیده می‌شود، گیاهی است یکساله که ارتفاع آن تا ۴متر هم می‌رسد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه‌یافته است. ذرت حاوی انرژی، آب، پروتئین،‌ چربی، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی است.برگ‌های ذرت متناوب و دراز است. رنگ زرد ذرت مربوط به موادی به نام زئین و زیازانتین است. همچنین کاکل ذرت حاوی گوگرد، فسفر، سیلیسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و مقدار زیادی پتاسیم بوده و این پتاسیم ادرارآور است و درد و ناراحتی‌های دستگاه ادراری را تسکین می‌دهد. برای دم کردن کاکل ذرت،‌ مقدار ۳۰ گرم از آن را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۵ دقیقه دم می‌کنند. ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک و دارای ارزش غذایی فراوانی است. استفاده مداوم از ذرت از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند، مصرف روغن ذرت باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. همچنین روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی مفید است. به‌غیر از کاکل و دانه‌های ذرت از برگ، ریشه و ساقه آن نیز استفاده‌های طبی می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.