زالو درمانی چیست؟ مزایا و فواید آن در طب سنتی

زالو درمانی چیست؟ مزایا و فواید آن در طب سنتی

 

زالو درمانی برای درمان انواع بیماری ها

استفاده از زالو از گذشته های دور در مصر و هند و ایران و کشورهای عربی برای بیماری های مختلف رواج داشته است و پزشکان در کشورهای مختلف برای درمان انواع بیماریها طبق آداب و رسوم همان کشور از زالو استفاده می کردند . مثلا در کشور هند افرادی که تند خو بودند و زیاد عصبانی میشدند ،پزشکان برای درامنشان از زالو استفاده می کردند. در ایران نیز در کتب طب سنتی رد پای زالو درمانی بسیار دیده میشود.

در پزشکی امروزه نیز از زالو درمانی استفاده های متعدد میشود. در برخی درمانهای زیبایی و محصولات مرتبط با زیبایی هم می توان زالو درمانی را مشاهده نمود.

زالو به این دلیل که خون حاوی آلودگی را از بدن بیرون می کشد و بزاق خود را که حاوی آنتی بیوتیک و عوامل در مانی ضد سرطانی است در محل نیش زدگی وارد می کند در درمان بسیاری از بیماریهای خونی و دفع سموم بدن و میکروبها بسیار موثر است.

زالو درمانی در از بین بردن لخته های خون هم موثر است و درمان بیماری هموروئید بسیار موثر است و اغلب تا میزان زیادی باعث درمان این بیماری می شود.

امروزه در درمان بیماری های قلبی و روقی هم از زالو استفاده میشود.

البته اطبای طب سنتی معتقدند که اگر بخواهیم از زالو درمانی استفاده کنیم باید حتما قبل از استفاده از زالو مواردی رعایت شود و سپس از زالو درمانی استفاده نمود. معمولا در طب سنتی ایرانی توصیه میشود سه تا پنج روز قبل از زالو درمانی باید با استفاده از رژیم غذایی خاص نظیر استفاده از میوه و سبزیجات و داروهای مسهل سموم بدن را دفع نمود و سپس به تصفیه خون اقدام نمود.

از بزاق زالو در برخی انواع محصولات آرایشی و بهداشتی هم استفاده میشود زیرا دارای آنزیم کوکیوتن است که در شفافیت و از بین بردن چین و چروک پوست موثر است.

 

البته برای زالو درمانی باید به نکاتی توجه نمود که بسیار هم مهم و قابل توجه هستند: (از جمله مضرات آن بدانید)

اول اینکه محیط استفاده از زالو باید حتما استریل و پاکیزه باشد.

شخص درمانگر باید با این فرآیند آشنایی کافی داشته باشد چون در غیر اینصورت زالو موجب صدمات بسیار بزرگی به بدن فرد بیمار خواهد شد.

زالوها باید در محیطی مناسب پرورش یافته باشند تا خود ناقل بیماریهای جدید نباشند.

 

اگر مایل هستید تصاویر زالو درمانی را ببینید روی لینک زیر کلیک کنید:

عکس های زالو درمانی


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *