زایمان با روش اپیدورال

زایمان با روش اپیدورال

در زایمان با روش اپیدورال مادر از کمر به پایین بی حس خواهد شد و درد ناشی از زایمان را احساس نخواهد کرد این روش که با تزریق از طریق نخاع انجام میگیرد بی حسی موضعی بوده و مادر در بیهوشی کامل به سر نمیبرد .

اپیدورال می تواند سزارین را آسان تر کند! همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر روشی برای زایمان به وجود آمده است که جایگزین بیهوشی عمومی شده است. زیرا بیهوشی عمومی عوارض زیادی برای مادر دارد که حتی گاهی اوقات غیر قابل جبران است. به همین خاطر در سال‌های اخیر پزشکان به دنبال روشی بودندکه عوارض کمتری برای مادر و حتی جنین داشته باشد. در روش بی‌حسی موضعی اپیدورال که از کمر به پایین است، سوزنی وارد بخش انتهایی نخاع می‌شود. البته پیش از آن، مسیر ورود سوزن نیز بی‌حس می‌شود تا دردی احساس نکنید. این بخش از نخاع ایستگاه ابتدایی سلول‌های عصبی پیام رسان درد به مغز است.

زمانی که سوزن وارد شد یک کاتتر از طریق سوزن داخل نخاع قرار می‌گیرد و سوزن خارج می‌شود. سپس داروی بی‌حسی از راه کاتتر وارد نخاع می‌شود و عضو‌های تحتانی بدنتان را بی‌حس می‌کند. تا زمانی که اثر این دارو در داخل نخاع وجود دارد، سلول‌های پیام‌رسان قادر به حرکت به سمت مغز نیستند و دردی احساس نمی‌شود.

ممکن است ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد تا از کمر به پایین بی‌حس شوید. تا زمانی که زایمان ادامه پیدا می کند میزان داروی بی‌حسی تنظیم می‌شود تا احساس راحتی داشته باشید. از دیگر مزایای این روش نسبت به بیهوشی کامل، این است که مادر حین عمل هوشیار است و بلافاصله پس از تولد نوزاد می‌تواند او را ببیند و در آغوش بگیرد. به علاوه پزشک نیز نگرانی‌های بیهوشی کامل را ندارد و با آرامش خاطر بیشتری عمل را انجام می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *