زمان متوقف کردن غذا خوردن خود را میدانید؟

زمان متوقف کردن غذا خوردن خود را میدانید؟

مردم برخی کشورها از جمله فرانسه به خورد و خوراک خود اهمیت زیادی میدهند و وقت متوقف کردن غذا خوردن خود آگاهی دارند به این ترتیب مانع اضافه وزن خود می شوند و با دست کشیدن از تغذیه اضافه مانع بروز چاقی و دیابت خود می شوند.

محققان دانشگاه کورنل در یکی از مطالعات اخیرشان به بررسی این موضوع پرداختند که چرا مردم فرانسه چاق نمی‌شوند؟! بررسی آنان، یافته‌های جالبی را نشان می‌دهد. براساس این مطالعه، مردم فرانسه بهتر از مردم آمریکا می‌توانند زمان سیری خودشان را تعیین کنند. مردم فرانسه برای این‌که زمان متوقف کردن غذا خوردن را تشخیص بدهند، به نشانه‌های درونی خود بدن توجه می‌کند. این درحالی است که مردم آمریکا معمولا همزمان با تماشای تلویزیون،یا راه رفتن، به غذا خوردن می‌پردازند، و حتی در مراسم‌های رسمی هم برای غذا خوردن روی صندلی نمی‌نشینند. مردم فرانسه نیز از انواع شیرینی‌ها و بسیاری از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند، اما برای انجام دادن این کار در شرایط مختلف حتما روی صندلی می‌نشینند. علاوه بر این، آنان حتما غذا را به‌خوبی می‌جوند و به طعم آن دقت می‌کنند.

همین کارها باعث می‌شوند که غذای آنان بهتر هضم شود و حتی آنان بتوانند که زمان دست کشیدن از غذا را سریع‌تر تشخیص بدهند. بنابراین، دفعه بعدی که وسوسه شدید تا ایستاده چیزی بخورید، حتما جلوی این کار را بگیرید. به‌جای این کار، خوراکی خودتان را روی میز بگذارید و خوردن را به یک تجربه آگاهانه تبدیل کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.