زنان بعد از افزایش سن چه تغییرات جسمی میکنند

زنان بعد از افزایش سن چه تغییرات جسمی میکنند

تغییرات جسمی زنان بعد از افزایش سن

زنان تغییرات بیشتری نسبت به مردان از لحاظ جسمی و جنسی بعد از افزایش سن تجربه خواهند کرد و معمولا خانم ها از لحاظ جنسی مشکلات بیشتری نظیر خشکی واژن و … دچار خواهند شد.

زنان نیز مانند مردان، تغییرات جسمانی زیادی را همراه با افزایش سن تجربه می‌کنند که همگی بر عملکرد جنسی آنان و رابطه زناشویی تاثیر می‌گذارند. یکی از این تغییرات شایع، کاهش رطوبت در واژن در طول رابطه زناشویی است. این وضعیت، مردان را وادار می‌کند تا زمان بیشتری را به آماده‌سازی پیش از رابطه زناشویی اختصاص بدهند و بعد به مرحله دخول برسند.

درواقع، فقط در این صورت است که رطوبت کافی برای رابطه زناشویی بدون درد و مشکل به وجود می‌آید. البته باید گفت که گاهی اوقات، این تغییرات می‌توانند به‌علت کمبود استروژن در بدن زنان شکل بگیرند. به همین دلیل، در این موارد باید از کرم‌ها یا قرص‌های استروژن برای تقویت بافت‌های بدن و جلوگیری از درد در ناحیه واژن استفاده کرد.

در بعضی از موارد، ممکن است که زنان به مشکل واژینیسموس مبتلا شوند که با انقباض شدید در عضله‌های واژن همراه است و از انجام دادن دخول جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ضعیف شدن اوج لذت جنسی، از نظر کیفیت هم از مشکلات دیگری است که می‌تواند زنان را همراه با افزایش سن، آزار بدهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *