زندگی ماشینی و آسیب های روانی آن

زندگی ماشینی و آسیب های روانی آن

استرس عضو جدایی ناپذیر زندگی ماشینی امروزی به شمار می رود، مشکلات مختلف روزمره باید ایجاد اختلالات روحی و روانی زیادی در مردم جامعه خواهند شد، زندگی ماشینی مخاطرات و دشواری های زیادی به همراه دارد که در بروز ناراحتی های روحی تاثیرات فراوانی خواهند گذاشت.

به نظر می‌‌رسد در جامعه مدرن امروزی به خصوص در شهرهای بزرگ و پر جمعیت که اشباع اطلاعاتی وجود دارد، زندگی ماشینی شده، سطح توقعات بالا رفته، رضایت‌مندی و نگاه به زندگی افراد متفاوت‌تر شده و مسایل استرس‌زای محیطی نیز افزایش یافته است. لازم به ذکر است که شرایط محیطی مانند گرمای زیاد، آلودگی هوا، شلوغی محیط، تاخیر در خیلی از کارهای روزمره، دشواری در بدست آوردن خواسته‌ها و …. بر ‌‌میزان این استرس می‌‌افزاید.

البته استرس واکنشی طبیعی در مقابل ناملایمات زندگی است و شاید گریز از آن به راحتی میسر نباشد ولی در چنین شرایطی راه‌های مقابله با آن باید آموزش داده شود. البته مردم خود به تدریج یاد می‌‎گیرند که چگونه خود را با شرایط وفق دهند. به نظر من شرایط سخت زندگی انسان‌ها را مقاوم‌تر و توانمندتر می‌‌کند. اما در مواقعی که استرس باعث علایمی مانند بی‌قراری ,مشکل در تمرکز, اختلال در خوابیدن و غذا خوردن, مشکلات گوارشی و … شود نیاز به بررسی دارد. استرس این افراد در کارهای روزمره‌شان مشکلاتی را بوجود می‌‌آورد. این افراد حتما باید عوامل استرس‌زا در زندگی را شناسایی کرده و خود را از آن دور کنند. منفی‌گرایی را کنار بگذارند و کارهای روزمره را با برنامه‌ریزی انجام دهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *