زوال عقل و نشانه های مخفی و خاموش آن

زوال عقل و نشانه های مخفی و خاموش آن

نشانه های زوال عقل

معمولا با افزایش سن فرد دچار بیماری های مختلفی از قبیل زوال عقل, جنون, آلزایمر می گردد بنابراین در مطلب زیر در مورد عقل و جنون صحبت شده است.

آیا احساس نرمال و طبیعی ندارید؟؟ این خلق و خوی ابری شما می‌تواند نشانه‌ی یک طوفان بزرگ باشد. افسردگی می‌تواند یکی از نشانه‌های اولیه زوال عقل باشد. افسردگی بر اساس مطالعات انجام شده، می‌تواند نشانه‌ی مشکلات ذهنی باشد. در مطالعه‌ای که انجام شده است از ۲۴۰۰ فرد بزرگسال سالم سوالاتی در مورد سلامت روان و فیزیکی آن‌ها پرسیده شد. بعد از ۷ سال، محققان به دنبال افرادی بودند که نشانه‌های زوال عقل در آن‌ها دیده می‌شد. افرادی که بعد از ۷ سال به زوال عقل و جنون مبتلا شده بودند، دو برابر بیشتر از سایر افراد، در ابتدای مطالعه نشانه‌های افسردگی در آن‌ها دیده می‌شد. این امکان وجود دارد که علل افسردگی با علل ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در هم پیچیده باشد. در حقیقت در حدود ۱۵ درصد از افرادی که از زوال عقل رنج نمی‌برند نیز در ابتدای آزمایش نشانه‌های افسردگی از خود نشان داده بودند. بنابراین اگر دچار افسردگی هستید و از نشانه‌های آن رنج می‌برید، بهتر است با دقت کافی با این موضوع برخورد کنید. در زیر ۵ نشانه شگفت انگیز و اولیه‌ی زوال عقل را می‌بینید. اگر هر کدام از موارد زیر را در خود دیدید حتما با یک متخصص مشورت نمایید.
تغییر در جوانه چشایی:

بر اساس تحقیقات انجام شده در ژاپن، تغییر در حس غذایی که می‌خورید(به خصوص در مورد مواد شیرین) یکی از عوامل و نشانه‌های اولیه زوال عقل است. محققان معتقدند بخش‌هایی از مغز که کنترل چشایی و اشتها را انجام می‌دهد ممکن است تغییر کرده باشد. برخی از افرادی که از زوال عقل و جنون رنج می‌برند حتی غذاهای تاریخ گذشته و فاسد را نیز مصرف می‌کنند(به خاطر تغییر در حس چشایی قادر به درک مزه‌ی اصلی غذا نیستند).
رفتارهای جنایی:

رفتارهای جنایی جدید همچون دزدی، ورود غیر مجاز و خشونت‌های رانندگی ممکن است نشانه اولیه و هشدار دهنده زوال عقل به خصوص بیماری فراموشی پیشانی گیجگاهی (FTD)باشد. این بیماری به بخش‌هایی از مغز حمله می‌کند که به فرد در تشخیص و احترام به قوانین اجتماعی کمک می‌کند.
ناتوانی در تشخیص عدم صداقت و دروغ:

ناتوانی در تشخیص دروغ، طعنه و سایر سخنان بدون صداقت می‌تواند نشانه‌ی اولیه زوال باشد. این موضوع در تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا به اثبات رسیده است. نویسندگان این مطالعه معتقدند، این بیماری با بخشی از مغز درگیر است که اطلاعات کلامی را گرفته و تفسیر می‌کند. در اثر بروز این بخش دچار اختلال می‌شود و فرد نمی‌تواند تفاوتی بین صداقت و یا عدم صداقت قائل شود.
کم شدن سرعت در فعالیت فیزیکی:

کم شدن سرعت پیاده روی می‌تواند نشانه‌ی هر بیماری شناختی مانند آلزایمر و زوال عقل باشد. تحقیقات جدید انجام شده نشان می‌دهد که تجمع بتا آمیلوئید در مغز ممکن است دلیل این موضوع باشد. در مطالعات اخیر انجام شده، محققان سرعت پیاده روی افراد را بررسی کرده و مغز ۱۲۸ نفر از آن‌ها را که سن متوسطشان ۷۶ بود، اسکن کردند. در این مطالعه ارتباطی بین تجمع بتا آمیلوئید و راه رفتن آهسته‌ تر کشف شد.
داشتن رفتارهای اجباری همچون جمع‌آوری و اندوختن بی‌مورد:

اندوختن و ذخیر کردن بی مورد و سایر رفتارهای اجباری با زوال عقل مرتبط است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس این موضوع را به خوبی نشان داده است. به عنوان مثال، خرید یک روزنامه و نخواندن آن می‌تواند نشان‌دهنده زوال عقل باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.