زیاده روی در مصرف داروهای گیاهی ممنوع!

زیاده روی در مصرف داروهای گیاهی ممنوع!

برخی معتقدند داروهای گیاهی گزینه خوبی برای درمان و رفع مشکلات مختلف بدن هستند و در استفاده از آن ها زیاده روی میکنند و دائم در حال خوردن این قبیل داروها هستند، بهتر است بدانید این ترکیبات دارویی می توانند دارای ترکیبات سمی برای اعضای مختلف بدن از جمله قلب و عروق باشند.

یکی از بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی همچنان از محبوبیت قابل توجهی در میان افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی برخوردار هستند، درحالی که شواهد علمی اندکی می‌توانند بی‌خطر بودن یا اثربخشی داروهای گیاهی را برای درمان بیماری‌های قلبی اثبات کنند. گزارشی از این بررسی در Journal of the American College of Cardiology منتشر شده است.

محققان در این مطالعه، ۴۲ مورد از داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی را بررسی کردند که برای این مشکلات قلبی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند: فشار خون بالا، ‌نارسایی قلبی و تصلب شرایین. یافته‌های آنان نشان دادند که بسیاری از مصرف‌کنندگان داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی، پزشکان را در جریان این تصمیم قرار نمی‌دهند، چون به‌طور کلی فکر می‌کنند که این داروها باعث عوارض خطرناک و جدی نمی‌شوند. حتی بسیاری از بیماران مصرف‌کننده داروهای گیاهی، برنامه درمانی علمی را پیگیری نمی‌کنند و داروی تجویزشده توسط پزشک را هم کنار می‌گذارند. دکتر گراتزیانو اوندر (مسئول این مطالعه) می‌گوید: «پزشکان باید دانش وسیع‌تری درباره داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی داشته باشندتا بتوانند پیامدهای بالینی ناشی از مصرف این داروها را تشخیص بدهند. به‌علاوه،‌ آنان باید به بیماران توضیح بدهند که طبیعی بودن داروها همیشه به معنای بی‌خطر بودن آن‌ها نیست». از آنجایی که امکان تداخل دارویی بین مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی یا داروهای شیمیایی وجود دارد، بنابراین به تمامی افراد، مخصوصا بیماران قلبی و دیابتی توصیه می‌شود که به شدت از مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بدون مشورت با پزشک معالج خود پرهیز کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.