ساده ترین روش برای کاهش وزن بدون رژیم

ساده ترین روش برای کاهش وزن بدون رژیم

ساده ترین روش برای کاهش وزن بدون رژیم

در حالی که هیچ روش جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد، گام هایی برای کاهش وزن وجود دارد که می تواند به طور سالم موجب کاهش وزن شده و به سلامتی شما کمک کند. توصیه های عقلانی برای “خوردن کمتر، حرکت بیشتر” کاملا درست نیستند. مهم این است که شما چه چیزی می خورید و در اینجا یک راز وجود دارد: استفاده از کربوهیدرات های تصفیه شده – قندهای ساده و نشاسته – یکی از بزرگترین دلایل چاقی در آمریکائیان است. کربوهیدرات هایی که سوزانده نمی شوند به صورت چربی در بدن ذخیره می شوند. در اینجا چندین توصیه برای کاهش وزن امن و به دست آوردن مزایای انرژی و سلامتی بیشتر شما وجود دارد.
هر صبح صبحانه سالم بخورید
خوردن صبحانه باعث افزایش متابولیسم شما می شود. اگر شما صبحانه را حذف کنید، احتمالا با خوردن کالری بیشتر در روز، وزنتان بیشتر می شود. در مطالعه افرادی که وزن خود را از دست دادند و بیش از پنج سال آن را حفظ کردند، یکی از مهمترین دلایل آن خوردن صبحانه بود. بلغور جو دوسر، غلات کامل و تخم مرغ با سالاد همه انتخاب های سالمی هستند.
متوقف کردن شمارش کالری و خوردن غذاهایی که بدن شما را تغذیه می کنند
غذاهای فرآوری شده بدون چربی، بدون قند و بدون مواد مغذی می باشند. علاوه بر این، آن ها نیاز شما را به مدت طولانی در مقایسه با یک وعده غذاهای حاوی مواد مغذی مانند سبزیجات، گوشت بدون چربی، دانه های کامل و چربی سالم بر آورده نخواهند کرد. اگر شما شروع به خوردن غذاهای مغذی بیشتری کنید و کمی فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید(اگر در حال حاضر از نظر جسمی فعال نیستید)، بدن شما به وزن سالم طبیعی خود می رسد.
همیشه سبزیجات و میوه ها را بشویید و در یخچال خود قرار دهید
به این ترتیب آنها زمانی که شما گرسنه می شوید، به آسان در دسترس هستند (به جای خوردن چیپسهای سیب زمینی) و می توانید آنها را در کیف همراه خود قرار دهید، زمانی که در حال حرکت هستید.
نوشیدنی های رژیمی را با نوشیدنی های غیر شیرین جایگزین کنید
نوشیدنی های رژیمی طعم شیرین خود را حفظ می کنند. به علاوه، آنها باعث می شوند شما احساس خوشبختی کنید. بسیاری از افرادی که نوشیدنی های رژیمی را مصرف می کنند، در طول روز خود را با مصرف کالری اضافی تشویق می کنند.
ظرف خود را با غذاهای سالم پر کنید
نیمی از بشقاب خود را با سبزیجاتی مانند بروکلی، مارچوبه، گل کلم، زالزالک، لوبیا سبز، قارچ، فلفل و یا سبزیجات برگ سبز و برخی میوه ها پر کنید. یک چهارم را با یک دانه کامل مانند برنج قهوه ای، جو، بلغور یا قینو، یا سبزیجات نشاسته ای مثل ذرت یا سیب زمینی، یا لوبیا پر کنید. ربع آخر را با پروتئین مانند گوشت چرخ کرده، ماهی پخته (ماهی سرخ شده)، مرغ، بوقلمون یا تخم مرغ پر کنید.
مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید
کربوهیدرات های تصفیه شده (کیک، آب نبات، کوکی ها، کلوچه ها، نوشابه، آب میوه و چیپس) در صورت سوزانده نشدن در بدن شما به چربی تبدیل می شوند. حتی غذاها مانند ماست میوه و بسیاری از غلات صبحانه، مقدار زیادی شکر اضافه شده دارند. ماست های میوه ای را با ماست ساده جایگزین کنید، غذاهای حاوی فیبر بالا و کربوهیدرات پایین را انتخاب کنید و مقادیر کمی از چربی سالم را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و برش های آوکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون را مصرف کنید.
برای ناهار و شام کمتر غذا بپزید
اگر شما و خانواده تان غذا می خورید در یک ظرف کوچکتر غذا را مصرف کنید. ما تمایل داریم آن مقداری که در ظرف مقابل ما قرار دارد را بخوریم. با استفاده از بشقاب های کوچک، غذای کمتری در مقابل ما قرار دارد. در کنار کم کردن حجم غذا، بیشتر از مصرف غذاهای سالم لذت ببرید، مگر اینکه دلیل پزشکی برای انجام این کار وجود نداشته باشد. هنگام غذا خوردن میزان سبزیجات دارای برگ سبز را در مقایسه با سیب زمینی یا برنج دو برابر کنید.
غذاهای وسوسه انگیز را از خانه دور کنید
یخچال و انبار خود را با غذاهای سالم ذخیره کنید و محیطی را ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا در کاهش وزن موفق شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.