سبزی‌های مفید برای دفع سنگ کلیه

سبزی‌های مفید برای دفع سنگ کلیه

اگر می خواهید از سبزیجات پرخاصیت برای درمان سنگ کلیه کمک بگیرید بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازید برخی از سبزی ها خاصیت ادرارآور دارند و می توانند به درمان سنگ کلیه شما کمک کنند. کنگر،شوید،سیر،زیتون از جمله این سبزیجات مفید به شمار می روند.

سبزی‌های مفید از دیدگاه طب سنتی برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه، شامل این موارد می‌شود: کرفس، مارچوبه، کنگر، کاکوتی، شوید، پونه. کرفس، مدر است و نقش موثری در پاک‌سازی کلیه و مثانه ایفا می‌کند. حتی توانایی متلاشی کردن سنگ مثانه را دارد. کنگر مقوّی دستگاه گوارش است و برگ آن خاصیت ادرارآور دارد.

شوید نیز ادرارآور است، برای مقابله با مشکلاتی مثل سنگ کلیه و سنگ مثانه مفید محسوب می‌شود و درد کلیه و مثانه را بهبود می‌بخشد. پونه هم در گروه گیاهان ادرارآور قرار می‌گیرد. در کنار این سبزی‌ها، استفاده از زیتون هم اهمیت خاصی برای این بیماران دارد. زیتونی که در آب و نمک پرورده شده باشدو با غذا خورده شود، مقوّی معده و پاک‌سازی‌کننده آن است. سیر اخلاط غلیظ را از بدن پاک می‌کند و خاصیت ادرارآور هم دارد. زیتون حتی برای کسانی که ادرارشان قطره‌قطره خارج می‌شود، مفید به حساب می‌آید و سنگ‌های کلیه آنان را تحلیل می‌برد. این خوراکی مهم، لطیف‌کننده غذاهای غلیظ است و باید همراه با آن‌ها خورده شود. بیماران مبتلا به سنگ کلیه حتما باید از شربت‌هایی استفاده کنند که برای‌شان مفید است.

شربت آلبالو، شربت مارچوبه و شربت آب و عسل یا شکر و لیموترش، همگی برای این بیماران مفید هستند. لیمو قاطع اخلاط غلیظ و لزج، و مقوی معده است. شربت آن با شکر یا عسل، قاطع هر خلط و ماده غلیظ و لزج و خلط‌های سوخته و سوداوی محسوب می‌شود. در طب جدید هم اثبات شده است که استفاده از لیموترش به‌علت اثرات آلکالیزه‌کننده، دفع‌کننده سیترات و خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن، برای درمان سنگ کلیه سودمند است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.