سرانجام جنین در هفته یازدهم بارداری

سرانجام جنین در هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری

مطلب زیر اوضاع جنین در هفته یازدهم بارداری را برای شما تشریح می کند که در این هفته به نفس کشیدن جنین می پردازد و جنین همچنان به رشد خود در حال ادامه دادن میباشد.

آیا می‌دانستید که کودک شما می‌تواند زیر آب هم نفس بکشد؟ اکنون در حال نفس کشیدن است. در هفته‌ی دهم و یازدهم، جنین دم و بازدم را در مایع داخل کیسه‌ی آب آغاز می‌کند، این امر کمک می‌کند تا ریه‌های کودک شما رشد کند و تکامل یابد. همچنین این هفته، گوش‌های کودک شما جای خود را در کنار سر پیدا می‌کند. مطمئنا، سر کودک شما هنوز در مقایسه با مابقی بدنش بسیار بزرگ است و تناسبی با آنها ندارد، اما همچنانکه که رشد و تکامل در رحم ادامه می‌یابد این عدم تناسب برطرف می‌شود.در هفته یازدهم اتفاقات جالبی می افتد.

یک حساب سرانگشتی بیندازید ببینید از زمانی که به فکر بارداری افتاده‌اید چقدر گذشته؟ یک سال، دو سال و  شاید هم اصلا به سال نمی‌کشد. اما شما الان خوشحالید و فراموش کرده‌اید روزهایی را که در انتظار جنین روز و شب را به هم می‌دوختید. اما حالا با خیال راحت می‌توانید رویایتان را که به حقیقت پیوسته دنبال کنید.

فعلا قرار نیست گریم جدیدی برای او در نظر گرفته شود. همین اندامی که اکنون دارد رشد می‌کند و بزرگتر می‌شود.  اندازه دقیق بازیگر رو به روی شما اکنون ۴۴ تا ۴۸ میلی‌متر است یعنی به اندازه یک لیموترش است. استخوان‌های او در حال رشد است و دندان‌هایش درست زیر لثه‌ها در حال تقسیم است. رگ‌ها زیر پوست بدنش مثل نخ های ریزی می‌ماند که کل بدن او را پوشانده است.

برآمدگی پیشانی او صاف‌تر شده و سر جنین کوچولو اکنون با چرخش تدریجی به طرف چانه‌ها از قفسه سینه فاصله می‌گیرد و بر طول گردنش افزوده می‌شود. او گاهی خودش را لوس می‌کند و لگدی می‌زند تا وجودش را اعلام کند با این حال بعید به نظر می‌رسد که همه بتوانند در این هفته لگدهای این سرتق کوچولوها را احساس کنند. هر چه بزرگ‌تر شود احتمالا داد و بیدادش را بیشتر با لگد نشان خواهد داد. این شورشی کوچک این روزها بیشتر در حال رشد و توسعه گوش‌ها، اندام تناسلی و پرده دیافراگم خود است.

کارتون آقای سکسکه را به یاد می‌آورید با رشد همین پرده جنین هم شبیه به آقای سکسکه می‌شود و هرازگاهی بالا و پایین می‌رود. خوب این هفته می‌توانید ارتباط بهتری با هم برقرار کنید شما حرکات او را در رحم خود احساس نمی‌کنید، اما او به راحتی حرکات شما را زیر نظر دارد و منتظر پاسخ می‌ماند. اگر ضربه‌ای آرام به شکم خود بزنید او به خودش تکانی می‌دهد ممکن است کمی هم به او بر بخورد که چرا مادرش چنین رفتاری با او دارد.

قد: ۴/۸ سانتی متر

وزن: ۱۰ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.