سرماخوردگی و آنفلوآنزا شایع ترین بیماری مدارس

سرماخوردگی و آنفلوآنزا شایع ترین بیماری مدارس

درمان سرماخوردگی و آنفولانزای دانش آموزان

وجود چندین بچه و دانش آموز در کنار هم معمولا بیماری و مشکلاتی با خود همراه میکند این دانش آموزان بطور حتم حامل ویروس انفولانزا و یا سزماخوردگی هستند که با انتقال این ویروس به سایرین باعث بیمار شدنشان می گردد.

برگشتن از مدرسه معمولا با آوردن میکروب‌ها و بیماری‌های مختلف به خانه همراه است. این واقعیت اصلا قابل انکار نیست، چون مدرسه‌ها به‌طور ناخواسته زمینه لازم برای رشد مریضی‌ها را فراهم می‌کنند. فقط کافی است به میکروب‌هایی فکر کینید که به‌راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند، ‌

چون دانش‌آموزان با فاصله کمی از همدیگر در کلاس درس می‌نشینند. وسایل و تجهیزات کلاس هم به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شوند و نقش موثری در انتقال میکروب‌ها دارند. در ادامه به تعدادی از بیماری‌هایی می‌پردازیم که شیوع زیادی در مدرسه‌ها دارند. ویروس سرماخوردگی، شایع‌ترین و مُسری‌ترین بیماری در مدرسه است.

کودکان و نوجوانان معمولا بیشتر از بزرگ‌سالان به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند و علائم بیماری آنان هم نسبت به بزرگ‌سالان شدت بیشتر پیدا می‌کند. اگر فرزند شما تب ندارد، احتمالا می‌تواند به مدرسه برود. اما اگر او را به مدرسه می‌فرستید، حتما به او یاد بدهید که چطور از سرایت میکروب‌ها به دانش‌آموزان دیگر جلوگیری کند.

شما به‌عنوان والدین باید به کودک یاد بدهید که موقع سرفه یا عطسه کردن، حتما دهانش را با دستمال کاغذی بپوشاند و اگر دستمال نداشت، این کار را با آرنج خودش انجام دهد و بعد از آن سریعا آرنج خودش را با آب بشوید. ویروس آنفلوآنزا، ویرسی تنفسی دیگری است که می‌تواند

سال تحصیلی دانش‌آموزان را واقعا خراب کند. آنفلوآنزا نسبت به سرماخوردگی شدیدتر است. در آنفلوآنزا احتمال دارد که فرزندتان به تب ۳۸.۳ درجه یا بالاتر از آن دچار شود، خستگی غیرعادی داشته باشد و سرفه‌های خشک کند. آنفلوآنزا، کودکان را بیشتر از سرماخوردگی در خانه زمین‌گیر می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.