آیا سرکه سیب می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

آیا سرکه سیب می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

اختلال نعوظ می تواند یک حالت غیرطبیعی و خسته کننده باشد، به ویژه هنگامی که درمان ها عملکرد خوبی نشان نمی دهند. شواهدی علمی وجود دارد که سرکه سیب می تواند اختلال نعوظ را درمان کند.

سرکه سیب ممکن است برخی از بیماری های پزشکی را که منجر به اختلال نعوظ (ED) می شوند را درمان کند.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب، آب سیب تخمیر شده است. سرکه سیب مانند هر سرکه ای دیگر باید حداقل ۴ گرم (گرم) آب سیب در هر ۱۰۰ میلی لیتر اسید استیک ، باشد.

طرفداران سرکه سیب می گویند که می تواند سکته، گلودرد، گرفتگی و درد معده را درمان کند. همچنین ممکن است کلسترول را پایین بیاورد و مشکلات پوستی مانند شوره سر و آکنه و بوی بد دهان را از بین ببرد.

سرکه سیب درمانی برای ED

برای بعضی از مردان، ED به معنای ناتوانی کامل در ایجاد نعوظ است. در سایر موارد، تلاش زیادی لازم است که فرد، خود را کنترل کند.

هیچ مطالعه ای به طور مستقیم اثرات سرکه سیب در ED را آزمایش نکرده است. این بدان معنی است که یک مرد نباید از سرکه سیب به عنوان تنها درمان ED ، استفاده کند، مخصوصا زمانی که او نمی داند مشکل اصلی او چیست.

شایعترین مشکلاتی که منجر به ED می شود عبارتند از:

اضطراب، افسردگی، استرس و مسائل مربوط به رابطه جنسی

بیماری کلیوی

مولتیپل اسکلروزیس

دیابت نوع ۲

بیماری قلبی

فشار خون بالا یا کلسترول بالا

جراحت به آلت تناسلی به علت جراحی یا تروما

سرطان مثانه یا جراحی مثانه

سرکه سیب، می تواند برخی از (اما نه همه) علل ED را درمان کند. بهتر است قبل از استفاده سرکه سیب، به عنوان درمان ED، با پزشک خود مشورت کنید.

از رفتارهای مشابه خیانت جنسی در زندگی چه میدانید؟

مزایای سرکه سیب در درمان بیماری ها:

حفظ سلامت قلب

سرکه سیب، می تواند به کاهش چربی خون و کلسترول کمک کند. این می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد، به طوری که به شدت ED را کاهش می دهد.

مطالعه ی سال ۲۰۱۴ موش های ماده نشان داد که سرکه سیب، می تواند لیپید های خون را کاهش دهد.

مطالعه سال ۲۰۱۷ روی موش های نر ارتباطی بین سرکه سیب و سلامت قلب و عروق را پیدا کرد. حتی اگر موش ها رژیم غذایی با چربی بالا داشته باشند، سرکه سیب، خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد که با سلامت قلب مرتبط است.

بهبود سلامت ارگان بدن

استرس اکسیداتیو باعث می شود که کلیه ها و کبد در طول زمان آسیب ببینند. تحقیقات روی موش نشان داده است که سرکه سیب ممکن است علائم استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.

سرکه سیب، می تواند سطح آنتی اکسیدان ها را افزایش دهد که در نتیجه سلامت بدن را بهبود بخشد. در حالی که هیچ تحقیقی نشان نداده است که ED به علت آسیب کلیوی یا کبدی، بروز می کند ، اما تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کبدی می توانند از مزایای سرکه سیب، بهره مند شوند و سالم تر بمانند.

درمان دیابت

دیابت می تواند سلامت قلب و گردش خون را به خطر بیندازد و باعث ایجاد نعوظ شود. برخی تحقیقات نشان داده اند که سرکه سیب ممکن است دیابت را درمان کند. به عنوان مثال، مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ در مورد موش های دیابتی نشان داد که سرکه سیب، به طور قابل توجهی باعث کاهش قند خون در آنها شد. مطالعات دیگر نشان داده اند که سرکه های مختلف می توانند به درمان دیابت کمک کنند.

سرکه سیب امن است؟

افرادی که به سیب آلرژی دارند نباید از سرکه سیب، استفاده کنند. هنگام استفاده از سرکه سیب، مشکلات ایمنی وجود دارد.

افراد مبتلا به سابقه مسمومیت با ریفلاکس معده ممکن است بخواهند سرکه سیب، را کنار بگذارند. افراد مبتلا به گلو درد ، زخم دهان یا زخم معده بهتر است از سرکه سیب، استفاده نکنند، مگر اینکه پزشک به غیر از آن توصیه کند.

آیا سرکه سیب می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

چگونه از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب یک مکمل تغذیه ای است، بنابراین هیچ دوز توصیه شده ای برای آن وجود ندارد.

چند راهکار برای استفاده از سرکه سیب عبارتند از:

اضافه کردن مقدار کمی، مانند یک قاشق چای خوری، به غذا

جایگزین کردن سس سالاد یا سرکه های دیگر با سرکه سیب

بلع یک قاشق چای خوری سرکه سیب به عنوان مکمل روزانه

مخلوط کردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب با آب جوش برای یک نوشیدنی طعم دهنده

نکته آخر:

ED می تواند به خوبی با تعدادی از درمان ها مدیریت شود. داروهای تجویزی می تواند به یک مرد کمک کند و نعوظ را حفظ کند. درمان بیماری های زمینه ای نیز می تواند کمک کننده باشد. مردی با افسردگی یا اضطراب ممکن است متوجه شود که ED خود را با درمان این بیماری ها، دارو یا هر دو بهبود می بخشد. به همین ترتیب، مشاوره زوجین می تواند به آنها کمک کند تا از بروز افسردگی و یا وابستگی به رابطه جنسی جلوگیری کنند.

سرکه سیب ممکن است مکملی موثر برای درمان های استاندارد بیماری های مرتبط با ED باشد. با این حال، هنگامی که یک مرد علت ED خود را نمی داند، او نباید از سرکه سیب، به عنوان اولین و تنهاترین انتخاب برای درمان استفاده کند.

در عوض، او باید به پزشک مراجعه کند تا علت مشکل وی را بیابد. هنگامی که دکتر علت را شناسایی کرد ، درمان های استاندارد و مکمل – از جمله سرکه سیب – ممکن است به بهبود علائم کمک کند.

مترجم: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام روزنه آنلاین مجاز می باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *