مزایای سلامتی ورزش بر روی تردمیل

از کجا بدانیم تردمیل برای ما مناسب است یا نه؟

تردمیل در بسیاری از باشگاه های ورزشی و منازل وجود دارد. اما مزیت های ورزش با تردمیل چیست؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که تردمیل ها چند منظوره هستند و وسیله ای مناسب برای تمرینات هوازی محسوب می شوند. شما می توانید انواع برنامه ها را با تردمیل اجرا کنید از قبیل این که چه نوع حرکتی برای شما مناسب است، تنظیم آهنگ ضربان قلب و حتی شنیدن موسیقی یا تماشای فیلم در مدلهای پیشرفته آن.

دلایل ورزش کردن با تردمیل

۱- نوعی تمرین هوازی است

راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل یک نوع ورزش هوازی عالی است. با توجه به دستور العمل های ورزشی آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۸ میلادی، بزرگسالان ۱۸ تا ۵۹ ساله باید حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین هوازی متوسط مانند راه رفتن و یا ۷۵ دقیقه تمرین هوازی شدید مانند دویدن را به مدت ۱ هفته انجام دهند تا از تناسب اندام و سلامت قلب برخوردار شوند.

این فعالیت بدنی می تواند به کاهش فشار خون، بهبود سطح کلسترول، سلامت قلب و عروق، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش وزن و افزایش قدرت عضلانی  کمک کند.

۲- به سلامت روان کمک می کند

این فعالیت نه تنها آمادگی جسمانی شما را بهبود می بخشد بلکه به سلامت ذهنی شما نیز کمک می کند. ورزش بر روی تردمیل و انجام تمرین های هوازی در هفته باعث کاهش استرس، افزایش سطح انرژی و حتی باعث بهتر خوابیدن شما می شود.

۳- ورزشی سرگرم کننده است

چرا تردمیل سرگرم کننده است و باعث می شود که با آن کار کرده و به تناسب اندام برسید؟ در منزل، میتوانید سرعت، سطح شیب و برنامه ها را به دلخواه خود تغییر دهید. مدل های پیشرفته تر تردمیل این امکان را به شما می دهد تا در حین ورزش کردن، به تماشای فیلم بپردازید و احساس خستگی نکنید و به هدف خود که تناسب اندام می باشد، برسید.

۴-به کاهش وزن کمک میکند

هنگامیکه بر روی تردمیل راه می روید یا می دوید، در حال سوزاندن کالری هستید و همین موضوع باعث کاهش وزن شما می شود. با راه رفتن بر روی تردمیل به مدت نیم ساعت و با سرعت ۵/۳ مایل بر ساعت، می توانید فقط کمتر از ۱۵۰ کالری بسوزانید و در یک فرد بالغ ۱۵۵ پوندی، دویدن با سرعت ۵/۴ مایل در ساعت ، ۱۸۶ کالری سوزانده می شود. اگر بل سرعت ۵ مایل بر ساعت راه بروید، ۳۰۰ کالری می سوزانید و در صورتیکه سریعتر راه بروید، دو برابراین مقدار کالری می سوزانید.

اگر تردمیل را تنظیم کرده باشید و با این دستگاه ورزش کنید، گویی در خارج از منزل در حال دویدن هستید. با افزایش گرادیان( واحد اندازه گیری زاویه) کالری بیشتری می سوزانید. اگر آرام راه بروید تغییر شیب دستگاه باعث افزایش سوخت انرژی و کالری می شود. با شیب بین ۵% تا ۱۰% میتوانید سوخت انرژی را افزایش دهید.

کار با تردمیل در منزل، باشگاه ورزشی یا خارج از منزل؟

در حال حاضر، برای اکثر مردم این موضوع ثابت شده است که انجام ورزشهای هوازی مفید است و بطور منظم باید انجام گیرد اما سوالی که مطرح می باشد این است که چه نوع فعالیتی باید صورت پذیرد؟ آیا باید در یک باشگاه ورزشی به تمرین پرداخت؟ مزایای استفاده از تردمیل در منزل چیست؟ و آیا پیاده روی در خارج از منزل بهتر است؟

سلامت و بهداشت تمرین با تردمیل در منزل در مقایسه با پیاده روی بیرون از منزل

راه رفتن بر روی تردمیل در منزل مزایای متعددی دارد از جمله اینکه می توانید بدون توجه به شرایط آب و هوایی و مشکلاتی که برای ورزش در بیردن از منزل است، از این دستگاه استفاده کنید. اما از نظر بهداشتی، تحقیقات نشان داده است که راه رفتن بر روی تردمیل، در صورتیکه صحیح انجام گیرد، بهتر از راه رفتن در بیرون از منزل می باشد.

سکته مغزی را بهبود می بخشد

مطالعه ای در زمینه بهبودی بیماران مبتلا به سکته مغزی نشان داد که ورزش با تردمیل باعث بهبودی شرایط جسمی و روحی بیماران می شود و از آنهایی که در بیرون از منزل ورزش می کردند، شرایط بهتری داشتند.

بر روی سطح شیب دار، کالری بیشتری می سوزانید

با دویدن بر روی سطح شیب دار، کالری بیشتری سوخته می شود نسبت به دویدن بر روی یک سطح صاف. اما تمام مردم در نواحی زندگی نمی کنند که شیب دار باشد. با استفاده از تردمیل، میتوانید سطح شیب دار را تغییر دهید. معمولا شیب ۱۰% برای مبتدیان مناسب می باشد.

مفاصل زانو را تقویت می کند

راه رفتن بر روی تردمیل همراه با یک شیب ملایم، به سلامتی مفاصل زانو می تواند کمک شایانی کند و به گفته محققان این تمرین از بین رفتن غضروف زانو جلوگیری می کند. به عبارت دیگر، هنگامی که بر روی یک سطح شیب دار حرکت می کنید، غضروف کمتری از بین میرود حال چه با تردمیل، چه بدون تردمیل. همچنین به افرادی که چاق هستند نیز کمک می کند تا راحت تر حرکت کنند زیرا درد را نیز کاهش می دهد.

دویدن بر روی تردمیل آسیب کمتری به شما وارد می کند

بطور متوسط دونده ها در حین دویدن برخی صدمات را تجربه می کنند و تخمین زده می شود که ۶۵% از دوندگان هر ساله مجروح می شوند. با توجه به شرایط کنترل شده بر روی تردمیل، خطر کمتری شما را تهدید می کند.

اختصاصی روزنه آنلاین – کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *