سم زدایی از بدن با روش های سالم و ساده

سم زدایی از بدن با روش های سالم و ساده

مصرف سبزیجات تاثیر زیادی بر درمان بیماری ها و سرطان های خطرناک در بدن میگذارد اگر می خواهید مواد سمی را از بدنتان بیرون برانید و مانع رشد و تکثیر سلولهای سرطانی در بدنتان شوید بهتر است با میوه‌ها و سبزیجات ضدسرطانی آشنا شوید.

بررسی‌ها نشان داده مصرف کافی و به اندازه سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند از بروز ۲۰ درصد سرطانها پیشگیری کند. اما چطور؟
میوه و سبزیجات غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریزمغذی‌های مورد نیاز سیستم ایمنی هستند و با تقویت آن جلوی ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را می‌گیرند.

سبزیجات همچنین منبع خوب فیبر هستند که به تخلیه بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند و اجازه مواجهه طولانی‌مدت بافت دستگاه گوارش را با ترکیبات سرطان‌زا که از ضایعات مواد غذایی به وجود می‌آید نمی‌دهد. سبزیجات همچنین کالری پایینی دارند و به حفظ تناسب اندام کمک می‌کنند که خود فاکتوری ضدسرطان است.

تمام میوه‌ها و سبزیجات تاثیری مشابه به هم دارند. تنها تفاوت در ترکیبات فیتوشیمیایی است که در برخی میوه و سبزیجات بیشتر است. فلاونوئیدها، ایزوفلاون‌ها، ترپن‌ها و گاراتونوئیدها به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی اثرات ضدسرطانی دارند. برخی از این ترکیبات باعث نابودی سلول‌های سرطانی شده و برخی دیگر جلوی فاکتورهای ایجادکننده سرطان‌ را می‌گیرند.

برخی نیز آسیب‌های ناشی از ترکیبات سمی به DNA را اصلاح می‌کنند و برخی با تاثیرهای آنزیماتیک ترکیبات سرطان‌زای موجود در بدن را خنثی می‌کنند. کلم‌، بروکلی، گلم کلم، ترب و… سبزیجاتی حاوی فیتوشیمیک‌هایی از جمله ایزوتیاسینات‌ها، ایندول‌ها، فلات‌ها، و لوتئولین‌ها هستند که به دفع مواد سمی از بدن و در این حال مرگ سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند.

گوجه فرنگی، از جمله دیگر سبزیجاتی است که حاوی لیکوپن بوده و خواص ضدسرطانی دارد. خانواده پیازها از جمله سیر، پیاز، فلفل پیازچه و سبزیجات برگ سبزی مثل جعفری، سویا، نخودفرنگی، میوه‌هایی ریز قرمز مثل توت فرنگی، انگور، کرامبری و مرکباتی مثل پرتقال، لیمو و گریپ فروت همگی خواص ضدسرطانی دارند.بهترین میوه و سبزیجات ضدسرطان کدام‌ها هستند؟

خانواده‌ها سیرها حاوی ترکیبات فیتوشیسیک با خواص سم‌زدایی، ضدویروسی و آنتی‌اکسیدانی هستند. تحقیقات انجام شده بر پیاز، فلفل و سیر نشان داده مولکول این سبزیجات اثر سلول‌های سرطانی را خنثی می‌کند و جلوی تکثیر آنها را می‌گیرد و حتی باعث مرگشان خواهند شد. محققان می‌گویند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سالادهایی حاوی از سبزیجات گوناگون از جمله سیر و پیاز خام استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *