سم زدایی بدن با راهکارهای بسیار آسان و کاربردی

سم زدایی بدن با راهکارهای بسیار آسان و کاربردی

روش های سم زدایی بدن

در مطلب زیر راهها و روش های سم زدایی بدن را برایتان قرار داده ایم و میتوانید با این راهکارها تاثیرات آلاینده ها و هوای آلوده را از بدن خارج کنند و با استفاده از مواد غذایی زیر بدن را سم زدایی کنید.

بدن ما به صورت روزانه در معرض آلاینده‌های مختلفی است. زمانی که در ترافیک می‌نشینیم، هوای آلوده‌ای را نفس می‌کشیم. زمانی که از غذاهای دریایی استفاده می‌کنیم ممکن است در معرض جیوه موجود در آن باشیم. زمانی که آب می‌نوشیم ممکن است در مورد آلاینده‌های سربی موجود در آن نگران باشیم. زمانی که شیر می‌خوریم باید وجود کاراگینان را بررسی کنیم. خوشبختانه غذاهای متعددی وجود دارد که می‌تواند سیستم دفاعی بدن را در برابر این سموم تقویت کند.

جوانه کلم بروکلی:

دفع سم بدن

مطالعه‌ای که در چین انجام شده نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های ساخته شده از جوانه کلم بروکلی ممکن است خطرات مرتبط با سلامتی در مورد آلاینده‌های هوا را کاهش دهد. بر اساس این مطالعه، جوانه کلم بروکلی دارای گلوکورافانین بالایی است. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند در دفع سموم از بدن مفید باشد. محققان معتقدند باید مطالعات بیشتری در مورد تاثیر آب جوانه کلم بروکلی انجام شود. شما می‌توانید آن را به ساندویچ یا سالاد خود اضافه کنید و از آن در ساخت اسموتی‌ها بهره مند شوید.
همچنین بخوانید: ارزش غذایی کلم بروکلی

کلم پیچ:

کلم پیچ و دفع سموم بدن

افرادی که مبتلا به آسم و بیماری انسداد مزمن ریوی هستند،اگر ویتامین C پایینی داشته باشند بیشتر در معرض آلاینده‌های هوا قرار دارند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلستان؛ مصرف میوه و سبزیجاتی که حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C هستند(همچون کلم پیچ) می‌تواند خط دفاعی بدن را تقویت کند.

روغن زیتون:

سم زدایی با روغن زیتون

مطالعات انجام شده تاثیر روغن ماهی و کپسول‌های روغن زیتون را در برابر آلاینده‌های موجود بررسی کرده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد روغن زیتون تاثیر بهتر و بیشتری دارد. نفس کشیدن در هوای آلوده باعث ایجاد فشار بر روی بدن می‌شود و می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود. همین امر منجر به ایجاد سکته یا حملات قلبی خواهد شد. بعد از مصرف مکمل‌های حاوی روغن زیتون؛ افراد شرکت کننده در مطالعه تنفس راحت تر و بهتری داشتند.
همچنین بخوانید: خواص روغن زیتون

دانه آفتابگردان:

دانه آفتابگردان و سم زدایی

محققان دانشگاه لندن بر این باورند که ویتامین E می‌تواند عملکرد ریه‌ها را بهبود ببخشد و اسیب ناشی از ذرات معلق در هوا را کاهش دهد. دانه آفتابگردان یکی از موادی است که ویتامین E بسیار بالایی دارد. شما می‌توانید این مواد را به سالاد خود اضافه کنید.

چای سبز:

چای سبز و دفع سموم بدن

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند تسکین و آرامشی در برابر آلرژن‌های موجود در هوا همچون موی گربه،گرده و برخی از مواد شیمیایی سمی ایجاد کند. دانشمندان معتقدند که آنتی اکسیدان اصلی چای سبز یعنی EGCG ممکن است هیستامین و ایمونوگلوبولین E( ترکیبات مسئول تحریک واکنش) را مسدود کند.

غذاهای پروبیوتیکی:

غذاهای پروبیوتیکی و سم زدایی

فلزات سنگین همچون سرب و جیوه در هوا، آب و غذاها یافت می‌شود. محققان در حال حاضر به دنبال انواع خاصی از پروبیوتیک‌ها هستند که بتواند سموم را از بدن دفع کند و جلوی جذب این مواد را در داخل بدن بگیرد. کلم ترش یکی از موادی است که حاوی پروبیوتیک است و مصرف آن می‌تواند مفید باشد.
همچنین بخوانید: پروبیوتیک چیست؟

شیر:

شیر و سم زدایی بدن

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف رژیم غذایی سالم و سرشار از کلسیم می‌تواند جلوی جذب سرب در بدن را بگیرد. بنابراین مصرف لبنیات را فراموش نکنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.