سندروم “فراموشی در بارداری” چیست؟

سندروم "فراموشی در بارداری" چیست؟

فراموشی در بارداری چیست؟

در مطلب زیر در مورد نظریه سندرم فراموشی در بارداری گذاشته شده است. و این سوال مطرح می شود که آیا نظریه فراموشی در بارداری صحت دارد یا خیر؟

سندروم فراموشی در بارداری نظریه‌ای است که ادعا می‌کند بارداری، بر حافظه مادر و قدرت تفکر او اثر می‌گذارد. هنوز اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد اما محققان همچنان به دنبال بررسی این موضوع هستند. درواقع این نظریه زمانی به وجود آمد که اخیرا بیشتر مادرها از کاهش قدرت حافظه‌شان و افزایش تعداد دفعات فراموشی با آغاز بارداری شکایت داشتند.

برخی مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتند، نشان می‌دهند که بارداری، به ویژه در اوایل آن، اختلالاتی در حافظه مادر به وجود می‌آورد که وجود عواملی مانند: تغییرات هورمونی، فقدان خواب کافی یا استرس کنار آمدن با شرایط جدید، در بروز آن بی‌تأثیر نیست. حداقل یکی از مطالعات نیز عنوان می‌کند که این افزایش فراموش‌کاری با احساس افسردگی اوایل بارداری در ارتباط است.

البته هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است. در مقابل این نتایج، برخی دیگر از مطالعات ادعا می‌کنند که بارداری، هیچ نوع اثر سویی بر عملکرد حافظه مادر ندارد. یکی دیگر از ادعاهای محققان این است که: از آنجایی که اخیرا اکثر مادرها از احتمال وجود چنین سندرومی مطلع هستند، نسبت به فراموش‌کاری‌های خود حساس شده‌اند

و آن‌ها را بیشتر می‌بینند در حالیکه ممکن است خطاهای حافظه‌شان به همان اندازه پیش از بارداری باشد. اگر جدیدا مادر شده‌اید، تصور نکنید که به سرعت با چنین مشکلی روبه‌رو می‌شوید. مادر شدن، به خودی‌ خود، با تغییرات فیزیکی و روانی بسیاری همراه است. سعی کنید در این دوران، فقط بر روی جنبه‌های مثبت بارداری و مادر شدن تمرکز کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.