سندروم کووید (Couvade) چیست؟

سندروم کووید (Couvade) چیست؟

از سندروم کووید چه میدانید؟

سندروم کووید یکی از عجیب ترین مساله در رشته پزشکی میباشد این شرایط به شرایطی گفته می شود که همسر فرد باردار علائم شبیه بارداری همسرش را تجربه میکند.

همزادپنداری بارداری یا در اصطلاح پزشکی، سندروم کووید، به شرایطی اطلاق می‌شود که همسر یک زن باردار، علایمی شبیه به علایم بارداری را تجربه می‌کند. برخی از محققان معتقدند که این مشکل نوعی شرایط فیزیکی است که ریشه‌های روانی دارد. علایم سندروم کووید بسیار گسترده است

و عموما در سه ماهه نخست و سوم بارداری رخ می‌دهد: – علایم فیزیکی این سندروم در مردان عبارت است از: حالت تهوع، سوزش سر دل، درد شکمی، ورم عمومی بدن، تغییر ذایقه، مشکلات تنفسی، درد دندان، گرفتگی عضلات پا، کمردرد و سوزش ادرار. – علایم روانی این سندروم عبارت است از:

تغییر در الگوی خواب، اضطراب، افسردگی، کاهش میل جنسی و ناآرامی روحی. این یک امر واضح است که پدر شدن برای بعضی از افراد، تجربه‌ای هیجان انگیز، احساسی و اضطراب آور است. اگر شما مردی هستید که همسرتان باردار است، نگرانی‌های‌تان را کنترل کنید و خودتان را برای پدر شدن آماده کنید.

می‌توانید در کلاس‌های پیش از زایمان که مخصوص پدران است، شرکت کنید. از مشاوره افراد باتجربه و روان‌شناسان کمک بگیرید. با همسرتان در این باره صحبت کنید. آگاه شدن از چالش‌های پیش رو و برنامه‌ریزی کردن برای آن‌ها، می‌تواند ورود شما به مرحله جدیدی از زندگی‌تان را راحت‌تر کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *