جایگزین کردن سویا در خورش قورمه سبزی بدون گوشت!

جایگزین کردن سویا در خورش قورمه سبزی بدون گوشت!

طرز تهیه خورش قورمه سبزی بدون گوشت!

در مطلب زیر طرز تهیه خورش قورمه سبزی بدون گوشت را برایتان قرار داده ایم. شما می توانید برای حفظ پروتئین در این خورش از سویا و قارچ در آن استفاده کنید امیدوارم که حتما این روش جدید را برای پخت خورش قورمه سبزیتان استفاده کنید.

موادلازم برای پنج نفر:

سبزی خورشی                                 ۱کیلو
لوبیا چیتی                                       ۱پیمانه
سویا                                               ۱پیمانه
قارچ                                                ۵عدد متوسط
لیموعمانی                                      ۳عدد
روغن زیتون                                      به مقدارلازم
نمک، فلفل قرمز، ادویه کاری                به مقدار لازم

طرز تهیه:
مواد لازم را آماده کرده، لوبیا چیتی را یک ساعت جداگانه بپزید، سویا را با نمک، فلفل، زردچوبه و آب به مدت ۳۰ دقیقه پخته، آب آن را بگیرید و بعد بدون روغن کمی تفت دهید. سبزیها را نیز کمی تفت داده با قارچهایی که از قبل خلال کرده اید مخلوط کنید و با بقیه ی مواد و مقدار کمی آب بگذارید به جوش آیند، پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید تا با شعله ی ملایم به مدت یک ساعت بپزند و با کمی روغن زیتون سرو شود.

پروتئین درون سویا می‌تواند فوایدی برای بیماری های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش دارد. سویا ممکن است بتواند خطر سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد.

بعضی از خواص درمانی و فواید سویا شامل:

تاثیر بر کلسترول خون- تحقیقات نشان می‌دهد، اضافه کردن سویا به رژیم غذایی می‌تواند تاثیراتی بر سطح کلسترول خون داشته و کمی آنرا کاهش دهد. کاهش سطح کلسترول تا زمانیکه رژیم ادامه دارد، باقی می‌ماند.
تاثیر بر فشارخون بالا- تحقیقات نشان می‌دهد که سویا می‌تواند فشارخون را کاهش دهد، با اینحال تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان سویای لازم برای کاهش فشارخون مورد نیاز است.
تاثیر بر یائسگی- تحقیقات نشان می‌دهد که سویا گرگرفتگی را در زنان یائسه کاهش می‌دهد. البته تحقیقات بیشتری برای نتیجه گیری در این مورد نیاز است.
تاثیر سویا بر حساسیت– معمولا شیر سویا برای کودکان حساس به شیر عادی استفاده می‌شود، با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.