سیر و تخمه کدو تنبل درمان کرم های نواری سگ

 

کرم های نواری یکی از شایع ترین بیماری هایی است که سگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد.کرم های نواری انگل های روده ای هستند که به سیستم گوارش سگ متصل شده و از مواد غذایی که سگ می خورند تغذیه می کند. هنگامی که  بزرگ شد، کرم  خود را از بدن جدا می کند و از مدفوع سگ خارج می شود.اگر سگ  مبتلا به کرم های نواری شده باشد، ممکن است در مرحله اولیه علائم بیماری را نشان ندهد. اما با گذشت زمان، علائمی مانند بد نشستن، کاهش اشتها، کاهش وزن، اسهال، استفراغ،  عصبانیت و کمبود انرژی شروع می شود.


تشخیص کرم های روده ای در سگ آسان است و اگر خودتان متوجه نشوید دامپزشک در این مورد به شما کمک خواهد کرد.بسیاری از روش های ساده و موثر وجود دارد که میتوانید با درمانهای خانگی این کرمها را از بین ببریدسیر و تخمه کدو تنبل درمان کرم های نواری

 سیر و  درمان کرم های نواری

یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان کرم های روده ای در سگ ها   استفاده از سیر است. ترکیبات گوگرد و روغن های فرار در سیر باعث درمان این کرم ها می شود.علاوه بر این، سیر برای سلامت سگ  مناسب است.

 طریقه مصرف :

مقدار مناسب سیر را با توجه به وزن سگ  بدهید :

۱۰ تا ۱۵ پوند: ½ حبه
۲۰ تا ۴۰ پوند: ۱ حبه
۴۵ تا ۷۰ پوند: ۲  حبه
۷۵ تا ۹۰ پوند: ۲/۵ حبه
۱۰۰ پوند یا بیشتر: ۳ حبه

مقدار لازم سیر را با مقداری رازیانه مخلوط کنید.  یک بار در روز تا ۱ هفته مصرف کنید

احتیاط: بیش از یک هفته به سگ سیر ندهید، در غیر این صورت می تواند مضر باشد. همچنین اگر سگ شما سیکلوسپورین یا داروهای رقیق کننده خون استفاده کند، از سیر استفاده نکنید.

 سیر و تخمه کدو تنبل درمان کرم های نواری

تخمه کدو تنبل و درمان کرم های نواری



تخمه کدو تنبل یک درمان بسیار موثر برای درمان کرم های روده ای  است. این  تخمه ها دارای  اسید آمینه ای است که به خارج شدن  کرم های روده  از سیستم گوارش کمک میکند علاوه بر این، تخمه های کدو تنبل برای سگ باردار مضر نیست قبل از هر وعده غذایی، تخمه ها را خرد کرده و  به سگ بدهید. بسته به اندازه سگ دارد.حتما باید از دانه های کدو تنبل خشک استفاده کنید.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *