سیگار و بیماری دیابت

سیگار و بیماری دیابت

کسانی که به بیماری دیابت دچار هستند و استعمال دخانیات نیز انجام میدهند در خطر مرگ زودرس قرار دارند. سرطان ریه و بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر سلامتی این افراد را تهدید میکند بهتر است این افراد هرچه زودتر سیگار را ترک کنند.

یکی از مطالعات اخیر، این فرضیه علمی را تایید می‌کند که سیگار کشیدن در کنار بیماری دیابت، خطر مرگ زودرس را شدیدا افزایش می‌دهد. گزارشی از این مطالعه در نشست اخیر انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه شده است. محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۵۳ هزار نفر از آمریکایی‌هایی را بررسی کردندکه یا قبلا سیگاری بوده‌اند و یا همچنان سیگاری باقی مانده‌اند. یافته‌های نهایی نشان دادند که اگر افراد سیگاری به بیماری دیابت مبتلا باشند، خطر مرگ زودرس در آنان تقریبا ۲ برابر بیشتر از دیگران می‌شود.

علاوه بر این، مشخص شد که زنان سیگاری و مبتلا به بیماری دیابت، بسیار بیشتراز مردان در مقابل سرطان ریه آسیب‌پذیر می‌شوند. آمارهای این مطالعه نشان می‌دهند که خطر مرگ بر اثر سرطان ریه در میان زنان سیگاری مبتلا به بیماری دیابت، ۸۰ درصد بیشتر از زنان دیگر است. با این‌حال، مبتلایان به بیماری دیابت می‌توانند با ترک سیگار، به بهبودی خودشان کمک کنند و مانع از بروز عوارض ناشی از بیماری دیابت شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *