شادی کودک و شادی والدین

شادی کودک و شادی والدین

شادی کودک و احساسات وی فرق زیادی با احساس شادی در والدین دارد، سعی کنید شادی کودک خود را درک کرده و وی را همراهی کنید، درک شادی کودک از نکات مهمی است که خانواده ها باید به آن دقت کنند و برای آن ارزش قائل شوند. دنیای فرزندان و روابط عاطفی آن ها در سنین پایین جالب و دوست داشتنی است.

ارزیابی کودکان از شادیشان، اغلب با ارزیابی والدینشان تفاوت چشمگیری دارد. نتایج یکی از مطالعات اخیر نشان داد که والدین تمایل دارند که شادی کودکشان را با توجه به احساسات شخصی خودشان بسنجند و بر این اساس، شادی کودک را درجه‌بندی کنند. در حالی که احساسات خود کودکان کاملا متفاوت از این درجه‌بندی است.

این مطالعه که در Experimental Child Psychology به چاپ رسیده، حاکی از آن است که والدین نوعی سوگیری خودمحورانه ناخودآگاه دارند که شادی هر عضو خانواده را بر اساس آن می‌سنجند و نمی‌توانند تفاوت شادی اعضای مختلف خانواده و کودکانشان را به‌درستی درک کنند. ۳۵۷ کودک در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند و میزان شادی هر کدامشان بر اساس گزارش‌های خود کودکان اندازه‌گیری شد.

محققان این مطالعه می‌گویند که نتایج به دست آمده اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌کند که می‌تواند ‌برای پیشبرد دانش درباره خانواده و کودکان، بهبود بخشیدن به رابطه والدین و کودک و هموار کردن راه برای مداخله‌های اصلاح‌گرایانه مفید باشد. به نظر آنان عدم توانایی والدین در درک شادی کودکان، عواقب منفی زیادی برای رابطه عاطفی آنان دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.