شایع ترین علایم و نشانه های حاملگی خارج از رحم همراه با علل آن

شایع ترین علایم و نشانه های حاملگی خارج از رحم همراه با علل آن

علل بارداری خارج از رحم

علل اصلی حاملگی خارج رحم مربوط به مشکلات لوله های فالوپ است. در بعضی موارد ممکن است برخی از لوله ها از یک جراحی قبلی در ناحیه لگن، التهاب عفونت در لوله، بافت اسکار در لوله فالوپ یا یک لوله غیر طبیعی تشکیل شده که مانع از حرکت لقاح به داخل رحم می شود.

حاملگی خارج از رحم وضعیتی است که در آن  لقاح جایی دیگر در کنار رحم، اغلب در لوله های فالوپ کاشته می شود.  لوله فالوپ محدودیت هایی دارد که نمیگذارد که جنین به طور طبیعی رشد کند، و این  برای مادر بسیار خطرناک میباشد. همانطور که جنین شروع به رشد می کند، باعث التهاب یا انسداد لوله فالوپ می شود که باید با دارو، جراحی یا حتی حذف کامل لوله درمان شود.

خطر حاملگی خارج از رحم، پارگی لوله فالوپ است که می تواند منجر به خونریزی داخلی و سایر عوارض ناخواسته شود. معمولا، اگر  حاملگی خارج رحمی در چند هفته اول مشخص شود، می توان آن را  به راحتی بدون نیاز به جراحی اضطراری درمان کرد. با این حال، اگر بعدا مثلا در ماه دوم کشف شود، خطر پارگی بسیار زیاد است

 

علائم حاملگی خارج از رحم

اگر حاملگی خارج رحم باشد، برخی از علائم رایج عبارتند از:

خونریزی واژینال
سرگیجه
درد شکم تیز (معمولا در شکم یا لگن)
حالت تهوع
درد معده

 

عوامل خطر حاملگی خارج از رحم

عوامل خطر مختلفی برای این نوع بارداری شامل سیگار کشیدن، آندومتریوز، بیماری التهابی لگن، سن، زمان حاملگی، سقط جنین یا درمان های باروری است.

سیگار کشیدن – مصرف تنباکو می تواند تاثیرات منفی بر فشار خون و  سلامت عمومی بدن داشته باشد که می تواند خطر ابتلا به حاملگی خارج از رحم را افزایش دهد.

درمان های باروری – اگر  تحت درمان  باروری هستید، به علت نوسانات هورمون در بدن، احتمال خطر حاملگی خارج از رحم وجود دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.