شایع ترین نظرها در مورد بیماری آسم

شایع ترین نظرها در مورد بیماری آسمبیماری آسم

در مطلب زیر در مورد باورهای درست و غلطی که در بین عموم مردم رایج می باشد صحبت شده است که در زیر به تمامی این نظرها اشاره می کنیم و همه آنها را در زیر برایتان قرار داده ایم.

باورهای نادرستی در مورد آسم در اذهان عمومی وجود دارد و همین مساله باعث تشخیص دیرهنگام یا انتخاب‌‌های نادرست درمانی می‌شود. متاسفانه آسم شایع‌ترین بیماری مزمن در جهان است که به‌ ویژه در میان کودکان رشد بالاتری در سال‌های اخیر داشته است.

*تمام مبتلایان دچار حملات آسمی می‌شوندآسم نوعی بیماری مزمن التهابی است که برونش‌ها را درگیر می‌کند و باعث سرفه و مشکلات تنفسی می‌شود. حملات آسمی ناشی از افزایش شدت علائم است. در برخی افراد حملات گاه به گاه رخ می‌دهد اما در برخی به قدری زیاد است که جلوی فعالیت‌های روزانه را می‌گیرد. انتخاب درمانی صحیح می‌تواند به کنترل حملات در بیماران کمک کند.

*آسم نوعی بیماری روانی است! در شرایط استرس‌زا (امتحان، بی‌کاری، کار، نقل مکان، اسبا‌ب‌کشی و…) بیماران دچار حملات بیشتری می‌شوند اما این بدان معنی نیست که آسم بیماری روانی است. آسم نوعی بیماری التهابی برونش‌هاست که با درمان‌های کورتینوئیدی برطرف می‌شود و منشا آن در مغز نیست.

*آسم با رسیدن به بلوغ بهبود می‌یابد آسم در برخی دوره‌ها با تغییرات هورمونی مثل دوره نوجوانی و جوانی بهبود پیدا می‌کند و با خروج از این دوره‌ها مجددا به حالت قبل بازمی‌گردد. آسم تنها در ۵ درصد موارد در نوجوانی به طور کامل رفع می‌شود.

*فرد مبتلا به آسم نمی‌تواند ورزش کند! نه تنها انجام ورزش برای مبتلایان ممنوع نیست بلکه توصیه می‌شود زیرا ورزش توانایی تنفسی را در این افراد بالا برده و باعث تقویت ماهیچه‌ها خواهد شد.

*مصرف کورتیزون خطرناک است از این داروی ضدالتهاب برای کنترل آسم استفاده می‌کنند. کورتیزون‌ها هم مثل سایر داروها عوارضی به دنبال دارند اما عدم مصرف آنها در افراد مبتلا به آسم مسلما خطرناک‌تر از مصرف کردنشان است. برای کاهش عوارض توصیه می‌شود فرد مبتلا پس از مصرف دهانش را بشوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.