مبتلا شدن نیمی از جمعیت جهان به بیماری دمانس

مبتلا شدن نیمی از جمعیت جهان به بیماری دمانس

علت مبتلا شدن افراد به بیماری دمانس

در مطلب زیر در مورد بیماری دمانس صحبت شده که طبق تحقیقات جدید دانشمندان بیماری دمانس در آینده ای نچندان دور گریبانگیر بیش از نیمی از مردم جهان خواهد شد.

محققان می‌گویند یک‌سوم کودکانی که در سال ۲۰۱۵متولد شده‌اند مبتلا به دمانس خواهند شد! آمار تعداد مبتلایان به آلزایمر روز به روز در حال افزایش است و دلیل این موضوع افزایش جمعیت افراد سالمند است. سازمان تحقیقات در زمینه آلزایمر در انگیس در گزارش اخیر خود اعلام کرده است ۳۶ درصد متولدان سال ۲۰۱۵ به آلزایمر دچار خواهند شد.

۳۷ درصد این مبتلایان دختر و ۲۷ درصد پسر خواهند بود.متاسفانه این خبری دردناک است اما به هر حال با پیر شدن جمعیت احتمال ابتلا به دمانس یا جنون هم بالاتر می‌رود. به همین دلیل لازم است از همین امروز به دنبال راه چاره‌ای باشیم. به کمک برخی روش‌های پیشگیری و به تعویق انداختن سن ابتلا به دمانس در ۵ سال می‌توان

از تعداد مبتلایان احتمالی کاست. ا لبته میزان رشد ابتلا به آلزایمر آنگونه که در سال ۱۹۹۰ برآورده شده بود، پیش نرفت و دلیل آن انتخاب شیوه‌های صحیح زندگی مثل افزودن ورزش به زندگی روزمره و تغذیه سالم و عدم مصرف دخانیات بود. محققان امیدوارند با تبلیغ این موضوع و انتشار فواید داشتن سبکی سالم در زندگی توان میزان ابتلا به بیماری را روز به روز کاهش داد.
نشانه های بیماری دمانس(فرسایش مغز)

دمانس، ضعیف شدن طیف گسترده ای از نشانه های مرتبط با حافظه و سایر آموزه های فکری و ذهنی را در بر می گیرد و در صورتی بیماری تلقی می شود که این کمبودها به حدی برسد که شخص از انجام فعالیت های معمولی و رایج روزانه عاجز باشد.

فراموشی فقط یک نمونه از این ضعف ها است و آلزایمر رایج ترین نوع دمانس یا فرسایش مغز است که بیش از شصت درصد مبتلایان را شامل می شود.

از مشخصه های دیگر دمانس خصوصیت پیشروی آن است. بدین معنی که نشانه های بیماری که در ابتدا محدود و قابل اغماض است، به مرور زمان گسترده تر شده و شدت آن به حدی می رسد که بیمار مجبور می شود به پزشک مراجعه کند.

بسیاری از نشانه های بیماری دمانس ممکن است در بعضی بیماری های دیگر هم وجود داشته باشد از جمله نارسایی های مربوط به غدد تیروئید،  کمبود ویتامین ها، زیاده روی در مصرف الکل،  افسردگی، و اثرات جانبی داروهای مصرفی، که اکثراً قابل درمان هستند. به همین دلیل اگر بیمار شما به بعضی از این علائم از جمله مشکلات حافظه یا تغییرات فکری دچار شود، لازم است که نسبت به آن بی تفاوت نباشید و به پزشک مراجعه کنید.

حتی اگر تشخیص نهایی نوعی دمانس باشد، تشخیص به موقع کمک می کند که بیمار بتواند از تمامی امکانات معالجه بهره مند شود و در عین حال زمان کافی برای برنامه ریزی و روبه رو شدن با این بیماری وجود داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.