شهر پمپی ایتالیا – سنگ شدن مردم در اثر فوران آتشفشان یا حرارت بالا

شهر پمپی ایتالیا - سنگ شدن مردم در اثر فوران آتشفشان

 

پمپی (پمپئی) شهر مدفون شده در کشور ایتالیا

شهر پمپی ایتالیا ، نزدیک شهر ناپل ایتالیا قرار دارد. این شهر در اثر فوران آتشفشان وزوو نابود شد و زیر ۴ تا ۶ متر خاک مدفون شد و پس از گذشت ۱۵۰۰ سال به صورت اتفاقی از زیر خاکها کشف شد. ابتدا تصور بر این بود که مردم در اثر مواد مذاب اتشفشانی کشته شده اند اما بعد ها دانشمندان کشف کردند مردم شهر در اثر حرارت بسیار بالا کشته شدند.

بعد از فوران آتشفشان وجود عاملی چون سونامی و یا سیل باعث شده مردم به صورت سنگ درامده و به مجسمه های سنگی تبدیل شوند. از بقایای کشف شده از این اجساد در موزه ناپل نگهداری می شود و هر ساله افراد زیادی به دیدن موزه می روند.

 

مطالعات اخیر در مورد شهر پمپی ایتالیا چه می گوید:

شواهد و مطالعات اخیر دانشمندان  با توجه به اجساد یافته شده و نحوه سنگ شدن آنها نشان می دهد حرارت بالا و وجود گازای سمی علت مرگ اکثر جمعیت این شهر بوده زیرا اغلب اجساد یافته شده دستها را بر چشمان و دهان و بینی خود گذارده بودند تا از ورود گاز و حرارت به چشمان و بینی خود جلوگیری کنند.

 

تاریخ در مورد این شهر چه می گوید؟

اما در تاریخ در مورد شهر پمپی ایتالیا نوشته های زیادی وجود دارد گویا شهر پمپی در آن زمان جزء شهرهایی بوده که در آن ارتباط جنسی به صورت آزاد و بدون قاعده و قانون صورت میگرفته است و جز شهرهایی بوده که یکی از مراکز روابط جنسی نامشروع آن زمان بوده است.

اغلب دیوار نوشته ها و یافته های تاریخی حاکی از این واقعیت است. و نشان می دهد در این شهر روسپی گری در بین مردان و زنان بسیار رواج داشته است.

 

اما مجسمه های یافته شده از پمپی حاکی از آن هستند که اغلب افراد این شهر حتی فرصت پیدا نکردند که از جای خود فرار کنند حتی عده ای هم که خود را به ساحل رساندند تا از طریق کشتی فرار کنند به دلیل حرارت بالا کشته شده­ اند.

اکثر مجسمه های یافت شده به دلیل حرارت بالا دچار خفگی شده بودند و دانشمندان توانستند از روی اجساد یافت شده مجسمه های گچی بسازند.

 

دیدگاه برخی دانشمندان مسلمان در مورد پمپی:

برخی دانشمندان مسلمان بر این عقیده اند که افراد شهر پمپی همان قوم لوط هستند که در قرآن از آنها نام برده شده و در سوره لوط به انها اشاره شده است.

 

در منابع مختلف در مورد تاریخ و گذشته ی این شهر، مطالب مختلفی منتشر شده است. برخی معتقدند علت سنگ شدن و مرگ مردم شهر پمپی به خاطر فوران آتشفشان بوده و برخی نیز معتقد هستند به خاطر حرارت بالا و وجود گازهای سمی. ما در این مطلب، یکی از جدیدترین پژوهش های شهر پمپی را در از منابع خارجی، ترجمه کرده و جهت افزودن به اطلاعات شما در سایت روزنه آنلاین منتشر کردیم.

 

آنچه که باید ببینید:

همچنین پیشنهاد می کنیم تصاویر شهر پمپی ایتالیا را از طریق لینک زیر مشاهده کنید

عکس های شهر پمپی – مردم سنگ شده


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *