شیوع بیماری روماتیسم در فصل پاییز

شیوع بیماری روماتیسم در فصل پاییز

ابتلا به بیماری روماتیسم در فصل پاییز بیشتر از فصول دیگر سال رخ میدهد. با سردشدن هوا شیوع بیماری روماتیسم افزایش پیدا میکند برای پیشگیری از این بیماری می توانید ار درمان های ساده خانگی کمک بگیرید. سندرم رینود هم جزو بیماری هایی است که در فصل پاییز بیشتر پدید می آید.

فصل پاییز با مشکلات زیادی برای افراد مبتلا به روماتیسم همراه می‌شود. آرتریت، شایع‌ترین بیماری روماتیسمی در این فصل است که تشدید آن در فصل پاییز با افزایش حساسیت، التهاب، سفتی و درد در مفصل‌ها مشخص می‌گردد.این بیماری به‌عنوان بیماری افراد سالمند شناخته شده است، اما جوانان هم می‌توانند با علائم روماتیسم مواجه شوند.

آرتروز و آرتروز مزمن نیز از بیماری‌های روماتیسمی هستند که مفصل‌های ستون فقرات، لگن، آرنج و انگشتان دست را درگیر می‌کنند. افراد مبتلا به هر کدام از این بیماری‌ها در فصل پاییز، تا جایی که امکان دارد، باید در خانه بمانند. حمام گرم، استفاده از قرص‌های ضدالتهابی و ضددرد،و استفاده از طب سوزنی هم می‌تواند به آنان کمک کند تا با تشدید علائم بیماری‌های روماتیسمی مواجه نشوند.سندرم رینود، یکی از مشکلاتی است که افراد مبتلا به آن را در فصل‌های پاییز و زمستان آزار می‌دهد. این بیماری، که در بین زنان رایج است، با ضعیف شدن جریان خون در دست‌ها، انگشتان، بینی و گونه‌ها شناخته می‌شود.

همین قسمت‌های بدن بر اثر سندرم رینود، ابتدا حالت سفید و بعد حالت قرمز پیدا می‌کنند. در این سندرم، انگشت‌ها همیشه سرد هستند، بی‌حس می‌شوند و گاهی اوقات درد می‌گیرند. حتی احتمال تورم انگشت‌ها نیز وجود دارد. پوست این قسمت‌های بدن می‌تواند بسیار براق شود و فرد هم حس لامسه خودش را از دست بدهد. بنابراین، زنانی که به این سندرم مبتلا هستند، باید از دستکش و جوراب گرم و ضخیم استفاده کنند.

رماتیسم بیماری است که استخوان ها و مفاصل و بافت همبند را درگیر می کنند به کار می رود. روماتیسم مفصلی به آرتریت روماتوئید و روماتیسم قلبی به تب روماتیسمی گفته می شود.این بیماری ها در زنان شایع تر از مردان است. ولی برخی از انواع آن مثلاروماتیسم ستون فقرات در مردان شایع تر است .روماتیسم
روماتیسم

علائم روماتیسم مفصلی چیست؟

مهمترین علائم روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید درد و خشکی صبحگاهی مفاصل بدن بخصوص دست همراه با احساس ضعف و خستگی است که بصورت تدریج در عرض چند هفته تا چند ماه ایجاد شده و شدت میابند.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *