ضخیم شدن پوست جنین در هفته بیستم بارداری

ضخیم شدن پوست جنین در هفته بیستم بارداری

همه چیز در مورد هفته بیستم بارداری

در مطلب زیر در مورد هفته بیستم بارداری اطلاعات بسیار جالب و مهم برایتان قرار داده ایم در این هفته جنین پوست بدنش ضخیم تر می گردد و شباهت بسیاری به پدر و مادر خود پیدا میکند.

مادامی که کودکتان در گوشه‌ی رحم آرام گیرد و یا هنگامی که با چرخیدن‌ها، کشو قوس‌های بدنش یا لگد زدن‌ها سعی می‌کند دنیایش را کشف کند، همه و همه نشان از شاد بودنش است. هنگامی که موها، ناخن‌ها و ابروانش جوانه می‌زنند، جنین روز به روز بیشتر شبیه پدر و مادرش می‌شود.

تا اینجای ماجرا که خوب پیش آمده‌اید و نیمی از زمان بارداری شما سپری شده است. شما مادر خوبی هستید این را اطرافیان هم تصدیق می‌کنند. ۵ ماه باردار را شما در این هفته تمام می‌کنید باورتان می‌شود که توانسته‌ باشید حدود ۲۰ هفته جنین را در شکم خودتان حمل کنید. ۲۰ هفته دیگر بیشتر از بازی در این سریال باقی نمانده است. خوب شاید کمی احساس خستگی کنید، اما به لحظه‌ای فکر کنید که روی فرش قرمز راه می‌روید و شما و نوزاد کوچکتان در آغوش هم به منزل می‌روید. این صحنه‌ها را تا آخرین روز بارداری تجسم کنید. باور کنید که معجزه می‌کند.

بله او الان دیگر برای خودش قد کشیده ۳ تا ۴ سانت بلندتر شده است. عضلات او در این هفته قدرت بیشتری یافته و به راحتی می‌تواند حرکات او را حس کنید.

در این هفته پوستش ضخیم‌تر از قبل می‌شود. خوب او شکمو هم هست و این روزها تمرین بلعیدن می‌کند با این کار دستگاه گوارش او را تقویت می‌کند.

قد: ۲۸.۱ سانتی متر

وزن: ۴۳۴ گرم

رحم در این هفته آنقدر بزرگ شده که بیش از گذشته از لگن بالا آمده‌ است به طوری که فشردگی رحم به طرف شکم (قفسه سینه) کاملا مشهود است. حالا بارداری شما به خوبی نمایان شده است. از تغییرات این هفته ناف شماست که کشیده شده یا به طرف بیرون می‌آید. اتفاق ناخوشایند این هفته ترک‌های پوستی که در اطراف ناف شما ظاهر می‌شود.

بعد از هفته ۲۰ رشد رحم هر هفته تقریبا یک سانتی متر بیشتر خواهد بود. بیش از آن بزرگ شدن شکم نامنظم بود، اما اکنون نظم بیشتری به خود می‌گیرد. همچنان ممکن است درد کشش رباطی و کشاله ران را در ناحیه لگن تجربه کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.