ضرر های چربی اشباع و چربی ترانس برای بیماری ام اس

ضرر های چربی اشباع و چربی ترانس برای بیماری ام اس

خودداری کردن بیماران ام اس از خوردن چربی ها

چربی اشباع و چربی ترانس بخودی خود برای بدن مضر می باشد در مطلب زیر در مورد ضرر ها و خطرات این چربی ها بر بروی بیماران مبتلا به بیماری ام اس سخن گفته شده است.

در حالی که هیچ رژیم غذایی خاصی برای بیماری ام‌اس (MS) وجود ندارد، اما پرهیز کردن از برخی مواد غذایی می‌تواند به‌عنوان بخشی از برنامه مدیریت بیماری ام‌اس موثر باشد. چربی‌های اشباع، یکی از همین مواد غذایی هستند که بیماران مبتلا به ام‌اس نباید از آن‌ها استفاده کنند.

این چربی‌ها در درجه اول از مواد غذایی حیوانی مثل گوشت قرمز و محصولات لبنی پُرچرب وارد بدن می‌شوند. مواد غذایی خاصی که حاوی روغن پالم و روغن نارگیل هستند نیز چربی‌های اشباع دارند. چربی‌های اشباع، کلسترول بد خون یا LDL را افزایش می‌دهند و سطح بالای کلسترول در خون می‌تواند

به آترواسکلروزیس (تصلّب شریان‌ها) منجر شود و این وضعیت درنهایت خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی را بیشتر می‌کند. یکی از مطالعات منتشرشده در مجله Multiple Sclerosis، نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به ام‌اس، خصوصا زنان، در حال حاضر نسبت به کسانی که مبتلا به ام‌اس نیستند، بیشتر در معرض خطر بروز حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی

و فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند. بیماران مبتلا به ام‌اس باید از چربی‌های ترانس هم دوری کنند. بنابراین استفاده از انواع کیک و کلوچه‌های صنعتی، کراکرها و هر محصول غذایی دیگری که حاوی چربی ترانس باشد، برای آن‌ها مضر است. محققان می‌گویند که امروزه ما می‌دانیم که چربی‌های ترانس، التهاب درون رگ‌های خونی را افزایش می‌دهند و درنتیجه می‌توانند به مشکلات قلبی-عروقی منجر شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *