طرز تهیه آش بادمجان کرمانشاهی با نعنا داغ فراوان

طرز تهیه آش بادمجان کرمانشاهی با نعنا داغ فراوان

طرز تهیه آش بادمجان کرمانشاهی

آش های سنتی ایران طعم های بسیار فوق العاده ای دارند در زیر طرز تهیه آش بادمجان کرمانشاهی را برایتان قرار داده ایم که در این آش از انواع حبوبات و گوشت گوسفندی استفاده شده است.

گوشت گوسفند ۲۰۰ گرم  .  بادمجان ۱ کیلوگرم  .  نخود ۱ لیوان  .  عدس ۱ لیوان

کشک ۱ لیوان  .  سیر ۴ حبه  .  پیاز ۳ عدد  .  نعناع داغ مقدار لازم  .  نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه آش بادمجان کرمانشاهی با نعنا داغ فراوان

 

گوشت را به همراه چند لیوان آب و ۱ پیاز خرد شده داخ قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزد و نرم شود سپس گوشت را ریش ریش کنید. بادمجان ها را پوست بگیرید و خرد کنید ، نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس با پشت چنگال خوب له کنید ؛ نخود و عدس را که از شب قبل خیس داده اید درون قابلمه بریزید ، چند لیوان آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند و نرم شوند.

۲ عدد پیاز و ۴ حبه سیر را خرد کنید ، داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پیاز و سیر خرد شده را در روغن سرخ کنید. پیاز داغ ، سیر داغ ، بادمجان های نرم شده و حبوبات پخته را داخل قابلمه گوشت بریزید ( اگر آب کم بود آب جوش اضافه کنید ) ؛ پس از اینکه آش چند جوش خورد کشک را اضافه کنید و با حرارت کم اجازه دهید آش جا بیفتد سپس آش را در ظرف بکشید و رویش را با پیاز داغ ، سیر داغ ، کشک ، نعناع داغ و … تزئین و سرو کنید.

نکته ها : برای تهیه نعناع داغ میتوانید نعناع را با مقداری روغن روی حرارت ملایم ۱ دقیقه تفت دهید ، در صورت تمایل میتوانید کشک بیشتری استفاده کنید ، میتوانید به جای آب گوشت از عصاره گوشت هم استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *