آموزش پخت آش بادمجان کرمانشاهی

آموزش پخت آش بادمجان کرمانشاهی

طرز تهیه آش بادمجان

مطب زیر حاوی آموزش پخت یک آش سنتی دیگر بنام آش بادمجان می باشد که این آش بسیار خوشمزه سنتی متعلق به کرمانشاه می باشد. در زیر موارد لازم این آش کردی بسیار لذیذ برایتان آورده شده است و این مواد لازم به اندازه ۴ و بنفر میباشد و اگر دوست داشته باشید برای تعداد بیشتری تهیه نمایید میتوانید مواد لازم را به نسبت دو برابر کنید.

مواد لازم

بادمجان ۵ عدد
سیر ۱۰ حبه
عدس ۲ لیوان
پیاز ۲ عدد
آرد ۲ قاشق غذاخوری
کشک ۱ لیوان
آب گوشت ۴ لیوان
پیاز داغ و نعنا داغ به مقدار لازم

آش بادمجان

طرز تهیه : بادمجان ها را پوست بکنید و خرد کنید. سپس روی بادمجان ها نمک بپاشید و ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا رطوبت اضافی اش خارج شود. بادمجان ها را با آب سرد ابکشی کنید. سپس بادمجان ها و سیرهای رنده شده را با مقداری روغن سرخ کنید.عدس را از شب قبل خیس دهید.

عدس را با ۴ لیوان آب گوشت داخل قابلمه ای بریزید و بگذارید بپزد و له شود ( اگر آب گوشت ندارید میتوانید از ۴ لیوان آب مخلوط با عصاره گوشت استفاده کنید ).پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس آرد ، زردچوبه ، نمک و فلفل اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا آرد سرخ شده و جذب پیاز شود.

مخلوط پیاز و آرد سرخ شده را همراه با بادمجان های سرخ شده به عدس پخته اضافه کنید و بگذارید آش جا بیفتد ( در اواخر پخت کشک را اضافه کنید ). پس از پخت با کشک و پیاز داغ آش را تزیین و سرو کنید.نکته ها : دقت کنید که غلظت این آش همانند عدسی است. اگر در طول پخت آب کم بود میتوانید مقداری آب جوش اضافه کنید ، بادمجان ها را پس از سرخ شدن خوب له کنید تا در داخل آش مشخص نباشند.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۱۰۰ دقیقه
وعده: افطار, شام, عصرانه, نهار


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *