طرز تهیه املت اسفناج با ماست غذایی مقوی

طرز تهیه املت اسفناج با ماست غذایی مقوی

طرز تهیه املت اسفناج با ماست

در زیر یک نوع کاملا متفاوت از املت را برایتان قرار داده ایم. طرز تهیه املت اسفناج با ماست عنوان مطلبیست که در زیر توضیحات لازم برای تهیه این املت ارائه شده است امیدوارم از تهیه این املت لذت ببرید.

املت اسفناج، یکی از غذاهایی است که برای تهیه آن باید اندکی صبر و حوصله بیشتر از زمان پخت یک املت ساده داشته باشید. میتوان آن را همانند شامی سبک و سالمی بر سر سفره آورد و حین خوردن غذایی خوشمزه، پروتئین و آهن بدن را نیز تأمین کرد. اگر علاقه‌مند یادگیری طرز تهیه آنید، ادامه مطلب را بدقت بخوانید.

مواد لازم :
– ۹۰ گرم یا سه‌چهارم پیمانه آرد گندم
– یک عدد تخم‌مرغ
– دوسوم پیمانه ماست
– ۳ قاشق سوپ‌خوری آب
– یک قاشق سوپ‌خوری روغن
– ۵۰۰ گرم برگ اسفناج (آب‌پز و کوبیده شود)
– یک نوک قاشق جوز هندی رنده‌شده
– نمک و فلفل، به مقدار لازم
مواد لازم داخل املت:
– یک قاشق سوپ‌خوری روغن مایع
– ۳ عدد پیازچه
– ۲۲۵ گرم یا یک پیمانه خامه
– ۴ قاشق سوپ‌خوری ماست شیرین
– ۹۰ گرم یا سه‌چهارم پیمانه پنیر پیتزایی رنده‌شده
– یک عدد تخم‌مرغ (آرام زده شود)
– ۱۲۵ گرم یا یک پیمانه گردو
– ۲ قاشق سوپ‌خوری جعفری خردشده
– یک نوک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

طرز تهیه :
۱ – آرد را الک کرده و با مقداری نمک مخلوط کنید. در ظرف دیگری تخم‌مرغ، ماست و آب و روغن را با هم مخلوط کنید؛ سپس مخلوط آرد و نمک را کم‌کم به آن اضافه کرده و هم بزنید.پوره اسفناج (اسفناج کوبیده شده) را نیز به همراه فلفل و جوز هندی به این مواد بیفزایید. به این ترتیب، مایه املت آماده می‌شود.

۲ – برای درست‌کردن مواد داخل این املت، روغن را در تابه نچسبی ریخته و پیازچه را در آن کمی تفت دهید؛ پس از آن در ظرف دیگری خامه، ماست شیرین و نیمی از پنیر پیتزا را با هم مخلوط کرده و سپس تخم‌مرغ زده‌شده را همراه گردو و جعفری خردشده به آن اضافه کنید. حالا این مخلوط را با نمک و فلفل قرمز، مزه‌دار کنید.

۳ – کمی روغن در تابه گرد کوچک و نچسبی بریزید و روی شعله اجاق‌گاز داغ کنید و باتوجه به اندازه تابه چند قاشق سوپ‌خوری از مایه املت را در روغن داغ بریزید و تابه را کمی تکان دهید تا لایه‌ای از مایه در کف ظرف پخش شود.حرارت دادن را تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که حباب‌هایی در مرکز املت ظاهر شود، ادامه دهید. حالا آن را برگردانده و روی دیگر را نیز ۲۰ دقیقه سرخ کنید. پس از آن، املت را به بشقابی منتقل کرده و با لایه‌ای از فویل آلومینیوم روی آن را بپوشانید تا گرم بماند. سپس بقیه املت‌ها را به همین ترتیب درست کنید.

۴ – حالا مواد داخل املت را داخل نیمه‌ای از هرکدام از املت‌ها ریخته و نیمه خالی آن را روی مواد برگردانده و دوباره یک‌بار دیگر تا کنید. این کار را درمورد همه املت‌ها انجام دهید؛ سپس یک عدد پیرکس گود را چرب کرده و املت‌ها را کف آن بچینید و بقیه پنیر پیتزا را روی آنها بریزید.پس از آن، ظرف حاوی املت‌ها را به مدت یک ربع داخل فر (با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) قرار دهید


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.