طرز تهیه انجیر عسلی دسری بسیار آسان + خواص انجیر

طرز تهیه انجیر عسلی دسری بسیار آسان + خواص انجیر

طرز تهیه انجیر عسلی

در مطلب زیر طرز تهیه انجیر عسلی را برایتان قرار داده ایم این دسر بسیار خوشمزه و در عین حال بسیار آسان و سریع آماده میگردد و علاوه بر این از خواص فوق العاده انجیر برایتان مطلب جالبی برایتان ارائه داده ایم.

بسیارند کسانی که طرفدار یادگیری طرز تهیه دسرهای آسان و ساده باشند. انجیر عسلی، دسری که در ادامه طرز تهیه آن گفته شده یکی از همین موارد است. دستور و روش تهیه آن هم ساده و ارزان است و سریع آماده می‌شود.

طرز تهیه انجیر عسلی

طرز تهیه :
انجیرهای بزرگ و سیاه را با چاقو برش می‌زنیم. کمی گردوی خرد شده روی آن‌ها می‌ریزیم و حدود ٧ دقیقه در فر با دمای ١٧٠ درجه می‌گذاریم.
بعد از خنک شدن، و هنگام سرو روی انجیر‌ها کمی عسل می‌ریزیم و با پودر پسته آن را تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه انجیر عسلی

خواص انجیر:

انجیر برای درمان کم خونی

انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است؛ مخلوطی از این دو ماده‌ی مغذی، آن را به یک میوه‌ی فوق‌العاده برای افراد مبتلا به کم‌ خونی، مخصوصا افرادی که دچار کم‌ خونی فقرآهن هستند، تبدیل نموده است. از طرفی انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن نیز می‌شود و با توجه به اینکه بسیاری از افراد مبتلا به کم خونی با ضعف جسمی نیز مواجه هستند، این خاصیت انجیر هم در کمک به آنها موثر است.

طرز تهیه انجیر عسلی

انجیر برای لاغری و کاهش وزن

انجیر به علت برخورداری از میزان بالایی از فیبر برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید است. مصرف فیبر غذایی ارتباط معکوسی با وزن بدن و به خصوص درصد چربی بدن دارد.  غذاهای حاوی فیبر در رژیم ‌های لاغری و کاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارند. البته ذکر این نکته لازم است که انجیر دارای کالری نسبتاً زیادی است و می‌تواند خود منجر به افزایش وزن و چاقی شود. به همین دلیل بهتر است در مصرف آن زیاده روی ننمایید. مصرف چند عدد انجیر برای دریافت مواد مغذی آن کافی است.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.