طرز تهیه تاراتور هویج و خیار

تاراتور هویج و خیارتاراتور خیار و هویج از لذیذترین تاراتورهاست. این تاراتور هویج و خیار برای دو تا چهار نفر است و زمان آماده سازی ده دقیقه و مدت زمان پخت هم پانزده دقیقه است.تاراتورها انواع زیادی دارند که برخی از انها را آموزش دادیم و برخی دیگر را هم در  آینده نزدیک آموزش خواهیم داد مواد اصلی تاراتورها ماست است از نوع ماست چکیده باید باشد . دو ماده مهم دیگر بعد ازماست چکیده روغن زیتون و گردو است. اکنون برویم برای آموزش تاراتور هویج و خیار :

مواد لازم برای تهیه تاراتور هویج و خیار :

برای درست کردن تاراتور هویج و خیار به این مواد نیاز داریم :

هویج بزرگ ۴ عدد

روغن مایع خیلی کم

خیار متوسط ۱ عدد

ماست چکیده ۵-۶ قاشق غذا خوری

آب ماست و یا آب ۲-۳ قاشق غذا خوری

سس مایونز ۱ قاشق مربا خوری سرپر

سیر نصف حیه

نمک

پاپریکا ۱ قاشق چ ای خوری

گردو ( اختیاری) ۲ قاشق غذا خوری

تاراتور هویج و خیار

طرز تهیه تاراتور خیار و هویج :

برای درست کردن این تاراتور خیار و هویج  ابتدا  چهار عدد هویج بزرگ را رنده کرده  ومقداری روغن مایع ریخته  و تا زمان نرم شدن در تابه تفت میدهیم  بعد ازاینکه نمک ریختیم حرارت را خاموش مکینم  زیاد نمک نریزید چون به ماست هم میریزیم  ومیگذاریم خوب سرد شود.

به  پنج تا شش قاشق غذا خوری ماست  دو تا سه  قاشق غذا خوری آب ماست یا آب ریخته تا کمی روانتر شود تا بتوانیم خوب هم بزنیم  وروی آن سیر نصف حبه , نمک و پاپریکا و سس مایونز  یک قاشق مربا خوری سر پر می ریزیم  هم میزنیم  روی آن هویج سرد شده  ریخته و دوباره مخلوط میکنیم در آخر خیار پوست گرفته  و رنده شده را هم به این مخلوط میریزیم و خوب مخلوط میکنیم

تاراتورهایی که در سایت روزنه  آموزش داده شده عبارتست از :

تاراتور گل کلم

تاراتور با استفاده از ارده

تاراتور اسفناج

تاراتور کدو


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.