طرز تهیه ته چین کاملا بی نقص با رعایت 6 اصل اساسی

طرز تهیه ته چین کاملا بی نقص با رعایت 6 اصل اساسی

طرز تهیه ته چین کاملا بی نقص

طرز تهیه ته چین نیاز به یک سری از نکات بسیار مهم دارد شما باید این نکات را در تهیه یک ته چین بسیار عالی رعایت کنید یکی از این اصول استفاده از ماست کم چرب در تهیه ته چین میباشد.

ته‌چین یکی از انواع غذاهای دوست‌داشتنی و خوشمزۀ ایرانی است که بیشتر با گوشت مرغ طبخ می‌شود اما اگر در تهیۀ آن برخی نکات در نظر گرفته نشود، به جای لذت، دردرسرساز خواهد شد. این نکات را رعایت کنید.

۱ – اولین نکته‌ای که باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است که مرغ‌ها را با آب کم و کمی ادویه آب‌پز کنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود. سپس آنها را ریش‌ریش کرده و به مایۀ ته‌چین اضافه کنید. مرغ‌ها را سرخ نکنید زیرا روغن اضافی را به غذا وارد کرده و با این کار زمینه را برای دریافت کالری اضافی فراهم می‌کنید.

۲ – در این غذا از ماست به مقدار فراوانی استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم که ماست کم‌چرب در تهیه این غذا به کار ببرید.

۳ –  این غذا را در فر تهیه کنید تا از این طریق، میزان روغن مصرفی که برای سرخ‌کردن استفاده می‌شود، کاسته شود. حتی اگر خواستید از روغن برای سرخ‌کردن استفاده کنید (البته در ته ظرف) از روغن مایع مخصوص سرخ‌کردن یا روغنی که نقطه دود بالایی دارد، استفاده کنید اما همین روغن را نیز به میزان کم به غذایتان اضافه کنید.

۴ – برنج یکی از اجزای اصلی تشکیل‌ دهنده این غذاست. توصیه ما به شما این است که برنج‌تان را از نوع رژیمی انتخاب کنید تا از میزان کالری که با خوردن این غذا به شما می‌رسد، کم شود.

۵ – به همراه این غذا از سالاد و سبزی‌خوردن استفاده کنید تا وعده غذایی شما کامل شود و همه گروه‌های غذایی در این وعده به چشم بخورد. به‌علاوه، به‌عنوان نوشیدنی در این غذا از دوغ استفاده کنید اما دوغ بدون گاز و کم‌نمک.

۶ – خیلی‌ها برای خوش‌عطرکردن این غذا به آن کره یا روغن حیوانی اضافه می‌کنند. اگر افرادی که این غذا را میل می‌کنند از گروه سنی بچه‌ها، جوانان یا افراد لاغراندامند، حضور این ماده غذایی مانعی ندارد اما اگر میانسال یا سالمندند، تا جایی که امکان دارد از این نوع روغن‌ها به غذایتان اضافه نکنید. این غذا آن‌قدر خوشمزه هست که نیاز به افزودن این نوع روغن‌ها نباشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.