طرز تهیه جوجه چینی با استفاده از انواع آرد

طرز تهیه جوجه چینی با استفاده از انواع آرد

طرز تهیه جوجه چینی با استفاده از انواع آرد

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه جوجه چینی این جوجه بسیار خوشمزه و چینی با استفاده از انواع آرد تهیه می گردد همچنین برای تغییر مزه این جوجه از ماالشعیر در خمیر آن استفاده می گردد امیدوارم که از تهیه این موع جوجه خوشمزه لذت ببرید.

سینه مرغ را به شکل فیله درمی‌آوریم. سپس فیله‌ها را در خمیری که تهیه کرده‌ایم، کاملا می‌غلتانیم تا هر دو طرف آنها خمیری شود.

مواد لازم:
آرد گندم: یک لیوان
آرد برنج: نصف لیوان
آرد ذرت: نصف لیوان
بیکینگ‌پودر: یک قاشق مرباخوری سرصاف
ماء‌الشعیر بدون طعم: یک شیشه
سیب‌زمینی: آب پز ۲ عدد
پیاز: ۲ عدد
سینه‌مرغ یک عدد کامل
نمک: به مقدار لازم

 

طرز تهیه جوجه چینی با استفاده از انواع آرد
آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس کم‌کم ماءالشعیر را به مخلوط اضافه می‌کنیم تا جایی که غلظت خمیر مانند غلظت حلیم شود. سپس می‌گذاریم تا خمیر به مدت ۲ ساعت بماند.

سینه مرغ را به شکل فیله درمی‌آوریم. سپس فیله‌ها را در خمیری که تهیه کرده‌ایم، کاملا می‌غلتانیم تا هر دو طرف آنها خمیری شود. سپس فیله‌ها را در روغن سرخ می‌کنیم. فقط باید مراقب باشید که فیله‌ها نسوزند، چون زود سرخ می‌شوند.

پس از این مرحله سیب‌زمینی‌های آب پز و پیاز را به شکل حلقه حلقه برش می‌دهیم. سپس آنها را در همان خمیر می‌غلتانیم و در روغن سرخ می‌کنیم. البته بایستی توجه داشته باشید که سیب‌زمینی‌ها را جدا سرخ کنید و پیازها را جدا، یعنی با هم سرخ نکنید.

مزیت‌ غذا این است که با وجود این‌که سرخ می‌شود، روغن زیادی به خود جذب نمی‌کند. با این همه اگر بخواهید فیله سرخ شده همان مقدار کم روغن را هم نداشته باشد، می‌توانید فیله‌ها را بعد از سرخ شدن، روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهید تا روغن داخل آنها کاملا خارج شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *