طرز تهیه حلوای کدو حلوایی + خواص فوق العاده کدو حلوایی

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی + خواص فوق العاده کدو حلوایی

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

در مطلب زیر طرز تهیه یک حلوای خوشمزه بنام حلوای کدو حلوایی را برایتان قرار داده ایم این حلوا یسبار خوشمزه می باشد و میتواند جز یکی از خوشمزه ترین دسرها بحساب آید همچنین در زیر از خواص کدو حلوایی نیز مطلبی آورده شده است.

حلوای کدو تنبل ( کدو حلوایی ) بسیار ساده است و میتواند یک دسر خوشمزه کنار غذاهایتان باشد.

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

مواد لازم :
کدو و شکر : بسته به تمایل و ذائقه
هل : ۱/۳ ق چ
کره : ۱ ق غ

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

روش تهیه :
ابتدا کدوها را ریز خرد میکنیم و با کمی آب میپزیم.
وقتی خوب نرم شدند، شکر را اضافه کرده و کدوها را پوره میکنیم.
سپس پوره کدو را با کره کمی تفت میدهیم و در اخر هل را اضافه میکنیم.
حلوای آماده شده را با گردو و دارچین تزیین میکنیم.
تخمه‌ی کدو برای پروستات
البته نباید انتظار معجزه داشت اما نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تخمه‌ی کدو تأثیر مثبتی روی سلامت پروستات دارد. در طب سنتی از تخمه‌ی کدوتنبل برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌کنند. ترکیبات موجود در تخمه‌ی کدو روی ادرار کردن تأثیر می‌گذارد اما روی حجم پروستات تأثیری ندارد. البته نتیجه‌ی پژوهش دیگری که در سال ۲۰۰۶ روی موش‌ها انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخمه‌ی کدو روی این ارگان تأثیر مثبت دارد.

کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.
علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌ها
کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال ۲۰۰۱ یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است ۸۲ درصد کمتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.