طرز تهیه خوراک آب پز سویا ویژه افراد دارای کلسترول

طرز تهیه خوراک آب پز سویا ویژه افراد دارای کلسترول

طرز تهیه خوراک آب پز سویا ویژه بیماران

در مطلب زیر طرز تهیه خوراک آب پز سویا را برایتان قرار اده ایم . معمولا در برخی از غذا بجای عدم استفاده از گوشت سویا را جانشین گوشت می کنند زیرا بافت سویا شبیه گوشت میباشد و از سلامت بیشتری برخوردار می باشد.

پروتئین سویا به دلیل دارا بودن خواص فراویژه در تهیه مواد غذایی مختلفی مانند سالاد، انواع سوپ، غذاهای گیاهی و جانشین‌های گوشت بکار می‌رود. خاصیت بافت پذیری پروتئین سویا در ایجاد بافت مشابه گوشت و مزایای تندرستی آن سبب شده که مصرف این نوع پروتئین با استقبال افرادی که به دنبال سلامت هستند، روبرو شود. طرز تهیه خوراک آب پز سویا
مطالعات مختلفی نشان داده‌اند که مصرف پروتئین سویا می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری ها کمک کند به همین دلیل در بسیاری از کشورها مصرف پروتئین سویا را توصیه کرده‌اند و مجوز استفاده از آن را در تولید سایر فراورده های غذایی صادر کرده‌اند. برگه های پروتئینی سویا از دانه کامل سویا پس از روغن گیری بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و با روش مکانیکی به دست می‌آید و تمام خواص مفید سویا را دارا است. برگه‌های پروتئینی مکسوی (TSP) ماده‌ای چند کاره با شکل‌های مختلف است که می‌تواند در پخت انواع غذا‌ها همراه با گوشت یا به‌تنهایی بکار رود. طرز تهیه خوراک آب پز سویا

یک سهم از برگه‌های پروتئینی مکسوی (۲۰ گرم) حاوی حداقل ۲۵/۶ گرم پروتئین سویا ، ۳ گرم چربی است.

ویژگی‌های برگه‌های پروتئینی مکسوی (TSP)
o قابلیت بالای هضم پروتئین
o رنگ روشن
o طعم بسیار مطلوب
o توانایی بالای جذب آب
o بافت شبیه گوشت
o قابلیت پخت سریع
o دارای ۴۰درصد پروتئین
o مقدار کم چربی و سدیم
o منبع خوبی از فیبر

کسانی که دارای چربی خون بالا هستند و محدودیت مصرف چربی دارند و یا از رژیم های لاغری پیروی می‌کنند می توانند از این محصول به عنوان منبع پروتئینی به جای گوشت استفاده کنند. برگه‌های پروتئینی مکسوی منبع اصلی پروتئین برای کسانی محسوب می‌شود که رژیم گیاهخواری دارند.

طرز تهیه خوراک آب‌پز سویا :

مواد لازم برای ۴ نفر :
هویج ۳ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد بزرگ
کدو سبز ۳ متوسط
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
برگه پروتئینی مکسوی یک بسته
به میزان لازم
روش پخت :
ابتدا پیاز را کمی تفت می‌دهیم سپس هویج نگینی شده و نمک، فلفل، زردچوبه و هر ادویه دلخواه را به آن اضافه می‌کنیم برگه پروتئینی مکسوی را جداگانه کمی تفت می‌دهیم و با کدو و سیب زمینی نگینی به مواد می‌افزاییم رب گوجه را با ۲ لیوان آب مخلوط کرده و داخل مواد می‌ریزیم و می‌گذاریم تا سبزیجات به خوبی بپزد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.